Dariush: Album Music Video News


Dariush Recent News یک مصاحبه و دو ویدیو
مناجات و شطرنج
لغو کنسرت باکو
ساخت ویدیوی شطرنج
مصاحبۀ بی بی سی - 2
مصاحبۀ بی بی سی - 1
ویدیوی آواز پری ها
مسوولیت ما چیست؟
پیش فروش معجزۀ خاموش
و اینک "معجزۀ خاموش"

Dariush News Archive July 2009
March 2009
February 2009
Dariush Eghbali Fan Site: News

Dariush: Album Music Video News


Dariush Recent News یک مصاحبه و دو ویدیو
مناجات و شطرنج
لغو کنسرت باکو
ساخت ویدیوی شطرنج
مصاحبۀ بی بی سی - 2
مصاحبۀ بی بی سی - 1
ویدیوی آواز پری ها
مسوولیت ما چیست؟
پیش فروش معجزۀ خاموش
و اینک "معجزۀ خاموش"

Dariush News Archive July 2009
/a>
January 2009
December 2008
November 2008
October 2008
September 2008
August 2008
July 2008
June 2008
May 2008
April 2008
March 2008
February 2008
January 2008
December 2007

Dariush Fans Weblogs

March 19, 2009
مناجات و شطرنج

با خبر شدیم که روز جمعه در هنگام تحویل سال، مناجاتی با صدای داریوش از شبکۀ طپش پخش خواهد شد. همچنین ویدیوی شطرنج نیز آماده است و روز اول سال از طپش پخش می شود...



پیام ها:

من در ايران هستم کاش ميشد فقط ۱ بار داربوش را ببينم. خوش به حال شما اونوريا
پویا | October 8, 2009 1:54 AM


همه ویدیوهای سایتتون رو دیدم. عجب سایت باحال و پر محتوایی دارین ولی کاش فعالیت خودتون رو قطع نمی کردین
فرید | October 8, class="style7">December 2008
November 2008
October 2008
September 2008
August 2008
July 2008
June 2008
May 2008
April 2008
March 2008
February 2008
January 2008
December 2007

Dariush Fans Weblogs

March 19, 2009
مناجات و شطرنج

با خبر شدیم که روز جمعه در هنگام تحویل سال، مناجاتی با صدای داریوش از شبکۀ طپش پخش خواهد شد. همچنین ویدیوی شطرنج نیز آماده است و روز اول سال از طپش پخش می شود...



پیام ها:

من در ايران هستم کاش ميشد فقط ۱ بار داربوش را ببينم. خوش به حال شما اونوريا
پویا | October 8, 2009 1:54 AM


2009 1:39 AM

اگر میشه مصاحبه طپش با داریوش رو به طور کامل روی سایت قرار بدین
ناهید | October 8, 2009 1:39 AM


من نه سایتی دارم و نه چیزی. فقط زمانی که خیلی ناامید میشم، آهنگاتو گوش میدم و امید میگیرم. منم مشکی پوشم.
behrooz | June 29, 2009 11:01 AM


درود --- چه عجب که حداقل چند تا از نظرات رو گذاشتید- قصد ندارید آپ کنید؟!!!!!!! یا حق
mohsen hoseini | June 15, 2009 10:21 AM


آقا یک کم آپدیت کنید تو رو خدا این سایتو. مرسی
mohammad | May 26, 2009 11:34 AM


آلبوم به دل من داریوشی ننشست. شاید طرفدارای اینترنتی داریوش خوششون بیاد ولی اون مردا و پیرمردای داریوشی اصیل که از کامیوتر و اینجور چیزا سر در نمیارن اکثرا بچه های پایین هستند .بدل انها هم ننشست. حالا شما بگید این اونجوری بود. نه آقا شما نمی فهمی. برید تو خیابون از داریوش بازهای اصیل بپرسید. میدونم ته دل خودتونم انجور راضی نیست که برای آلبومهای قدیم داریوش راضی باشه
یاسر | May 19, 2009 8:42 PM


تقویم درد و تفرقه، ما رو به عصر سنگ برد... این قوم در خود گمشده، از ذات خود شکست خورد
فرشاد | May 16, 2009 12:37 PM


درود، از نظر من استاد داریوش کار خوبی کرد که شعر رو تغییر داد این حکومت فاسد جمهوری مثلا اسلامی منتظر فرصت تا داریوش رو خراب کنه مثل فیلم رضا عطاران . اگه این شعر رو میخوند این حکومت خیلی خوب تبلیغ میکرد که داریوش ضد اسلام شعر خونده چرا که در اسلام کافران رو سر میبریدن و با همین سر بریدن ها ایران اسلامی شد زنده باد به این خواننده که این حکومت رو کیش و مات کرد. یا علی
علیرضا | April 28, 2009 3:58 PM


مصاحبه داریوش با شبکه پی ام سی به مدت یک ساعت و نیم پخش شد. روز جمعه کاش تکرارش هم پخش بشه.
ابراهیم امینی | April 25, 2009 10:16 AM



ناهید | October 8, 2009 1:39 AM


من نه سایتی دارم و نه چیزی. فقط زمانی که خیلی ناامید میشم، آهنگاتو گوش میدم و امید میگیرم. منم مشکی پوشم.
behrooz | June 29, 2009 11:01 AM


درود --- چه عجب که حداقل چند تا از نظرات رو گذاشتید- قصد ندارید آپ کنید؟!!!!!!! یا حق
mohsen hoseini | June 15, 2009 10:21 AM


آقا یک کم آپدیت کنید تو رو خدا این سایتو. مرسی
mohammad | May 26, 2009 11:34 AM


آلبوم به دل من داریوشی ننشست. شاید طرفدارای اینترنتی داریوش خوششون بیاد ولی اون مردا و پیرمردای داریوشی اصیل که از کامیوتر و اینجور چیزا سر در نمیارن اکثرا بچه های پایین هستند .بدل انها هم ننشست. حالا شما بگید این اونجوری بود. نه آقا شما نمی فهمی. برید تو خیابون از داریوش بازهای اصیل بپرسید. میدونم ته دل خودتونم انجور راضی نیست که برای آلبومهای قدیم داریوش راضی باشه
یاسر | May 19, 2009 8:42 PM


تقویم درد و تفرقه، ما رو به عصر سنگ برد... این قوم در خود گمشده، از ذات خود شکست خورد
فرشاد | May 16, 2009 12:37 PM


درود، از نظر من استاد داریوش کار خوبی کرد که شعر رو تغییر داد این حکومت فاسد جمهوری مثلا اسلامی منتظر فرصت تا داریوش رو خراب کنه مثل فیلم رضا عطاران . اگه این شعر رو میخوند این حکومت خیلی خوب تبلیغ میکرد که داریوش ضد اسلام شعر خونده چرا که در اسلام کافران رو سر میبریدن و با همین سر بریدن ها ایران اسلامی شد زنده باد به این خواننده که این حکومت رو کیش و مات کرد. یا علی
علیرضا | April 28, 2009 3:58 PM


ht: normal; ">من تازه فهميدم داريوش کيه و چه شخصيتي داره. من تا ۱ ماه پيش حتی ازش خوشم نميومد اما الان ميدونم که خيلی اشتباه می کردم. فقط داريوش
saman | April 21, 2009 11:45 PM


سلام. آخرشی داریوش. این آلبومت تو تبریز غوغا کرده. خیلی دوست دارم.
babak | April 20, 2009 10:56 AM


من چند تا سوال داشتم اگه کسی می دونه جواب بده خواهشآ: ۱- می خواستم بدونم توی کليپ (نامه به وطن) اون آدمايی که اگه اشتباه نکنم دارن ترور ميشن همون کسايی نيستن که دستور قتلشونو خمينی شهريور ۶۷ داد؟ اگه اونا نيستن پس کين؟ در مورد فروش آلبوم (معجزه خاموش) ميخواستم بدونم اينو ميدونم که ۲يا۳ هفته قبل از پخش آلبوم اميرقاسمی توی برنامه (جمعه های خوب گفت: آلبوم تا الان بالای ۱۵۰هزار تا فروخته. اگه کسی اطلاع داره بگه؟ ۳- من يه عکس از داريوش دارم که خيليا دارن توی اون داريوش دستشو انداخته گردن يه پسر بچه که ۵ يا ۶ سالشه. همون عکس توی سايت (راستين). آيا اون پسره راستينه؟ اگه هست نسبتش با سلطان چيه؟ ۴- کسی در مورد آهنگای طنزگونه يا فکاهی داريوش خبر داره؟ ميخواستم بدونم چه جوريه؟ البته ميدونم شايد توی کل ايران ۲ نفر داشته باشن اما شايد کسی خبر داره !!!!!
hatef | April 14, 2009 6:19 AM


آقا اين كنسرت لاس و گاس رو كه تو گوگل گذاشتيد دانلود نميشه كرد مشكل داره. لطفا درستش كنيد دوباره بزاريد
حسين | April 9, 2009 8:24 PM


آقا اینجا بدون شک بهترین و کاملترین سایت داریوشه ولی لطفا زودتر به روز بشین. مرسی
بی نام | April 7, 2009 10:18 AM


باز هممیگم داریوش نظرات رو سانسور نمیکنه، برید به سایت خود داریوش و نظر اقای سانحه خراش رو بخونید تا متوجه شوید متن نظر به صورت زیره: "سلام بر مردی که دم از ايرانی بودن ميزنه ولی تو ايران نيست سلام بر مردی که تو سختی ها ايران رو تنها گذاشت سلام بر مردی که فقط شعار ميده با اين همه بازم دوست دارم حداقل واسه مردم ميخونی مثل خواننده های ديگه نيستی تکی تو رو به جان آهنگ هات که بعضياشون الان بالای ۳۰ هستن بيا ايران نميدونم چرا نميای راهت نميدن مگه ميشه تو چيکار کردی راهت نميدن تو استارت بزن واسه ايران اومدن اگه نشد با ما نميدونم چي بگم خدا کنه دلت مثل آهنگ هات باشه فقط رو زont>
saman | April 21, 2009 11:45 PM


سلام. آخرشی داریوش. این آلبومت تو تبریز غوغا کرده. خیلی دوست دارم.
babak | April 20, 2009 10:56 AM


من چند تا سوال داشتم اگه کسی می دونه جواب بده خواهشآ: ۱- می خواستم بدونم توی کليپ (نامه به وطن) اون آدمايی که اگه اشتباه نکنم دارن ترور ميشن همون کسايی نيستن که دستور قتلشونو خمينی شهريور ۶۷ داد؟ اگه اونا نيستن پس کين؟ در مورد فروش آلبوم (معجزه خاموش) ميخواستم بدونم اينو ميدونم که ۲يا۳ هفته قبل از پخش آلبوم اميرقاسمی توی برنامه (جمعه های خوب گفت: آلبوم تا الان بالای ۱۵۰هزار تا فروخته. اگه کسی اطلاع داره بگه؟ ۳- من يه عکس از داريوش دارم که خيليا دارن توی اون داريوش دستشو انداخته گردن يه پسر بچه که ۵ يا ۶ سالشه. همون عکس توی سايت (راستين). آيا اون پسره راستينه؟ اگه هست نسبتش با سلطان چيه؟ ۴- کسی در مورد آهنگای طنزگونه يا فکاهی داريوش خبر داره؟ ميخواستم بدونم چه جوريه؟ البته ميدونم شايد توی کل ايران ۲ نفر داشته باشن اما شايد کسی خبر داره !!!!!
hatef | April 14, 2009 6:19 AM


آقا اين كنسرت لاس و گاس رو كه تو گوگل گذاشتيد دانلود نميشه كرد مشكل داره. لطفا درستش كنيد دوباره بزاريد
حسين | April 9, 2009 8:24 PM


آقا اینجا بدون شک بهترین و کاملترین سایت داریوشه ولی لطفا زودتر به روز بشین. مرسی
بی نام | April 7, 2009 10:18 AM


ون نباشه با اين که تو صدات ميشه احساس کرد ولی از درون آدما خبری نيست...." تازه یکی هم در مورد اعتیاد هست

حسین | April 4, 2009 8:19 AM


سلام من خودم از نمره 10 به این کلیپ 9 میدم از نظر من غیر از اون آخرش که تصاویر تخت جمشید با شعر میتونست بهتر تنظیم بشه کلا کلیپ خوبی هست واین یادتون باشه که منظور این آهنگ فراتر از محمدرضا شاه و خمینی بیمار روانی هست و به همین خاطر تصویرشون نیست در ضمن به نظر من افکت تصویر و رنگ و روی کلیپ با این شعروآهنگ خفن کاملا هم خونی دارن و این کلیپ من رو کاملا راضی کرد.
پرهام | April 3, 2009 1:34 AM


سلام به گردانندگان بهترین سایت داریوش. سوالی برام پیش اومد که شما کلکسیون کامل و با کیفیت ویدیوهای داریوش عزیز رو در یوتیوب داشتین که مرجع خوبی بود ولی الان مدتیه که از اون ویدیوها خبری نیست و صفحه مخصوص شما توی یوتیوب هم بسته شده. دلیل اینکه ویدیوهاتون رو برداشتین چیه چون خیلی خوب بود؟ با تشکر
حجت | April 2, 2009 1:53 PM


http://soltane-seda.blogfa.com/ ادامه نقد البوم معحزه خاموش قسمت 3-4-5 بريد سر بزنيد نظر هم بديد
حسين | April 1, 2009 4:09 PM


بابا کی می خواد سلطان خراب کنه يعنی کی مي تونه؟؟ کی ايراد گرفت از کليپ؟ فقط بعضيا از جمله خود من معتقديم که می شد بهتر بشه. يعنی همه چيز ميشه بهتر شه نه که بد باشه ها. ما همه ميدونيم که تاج سر کسی نميمونه فقط يادمون ميره. همه ميدونيم که ميميريم اما خوب يادمون ميره ولی {ميدونيم}. اگه تو آهنگ ميگفت {افسوس همه سلسله داران بغنودند} تخت جمشيد که جای خود داره ۱۰۰تا از آثار خرابه ی ديگه که روزی مظهر قدرت بوده بايد نشون ميداد. به نظر من؛ ما انتظارمون بالا رفته بود چون چند ماه داشت روی کليپ کار ميشد و از هر طرف صحبت از کليپ بود و چون تاخير افتاد توي کليپ ما هر کدوم يه کليپ تو ذهنمون ساختيم که پيش خودمون ميگفتيم اين کليپی که من تو ذهنم ساختم بايد همون باشه که داريوش ميسازه
hatef | March 31, 2009 8:03 AM


من هم برای بعضی دوستان متاسفم که فقط منتظر یک فرصت هستند تا به داریوش لطمه بزنن... آقا کلیپ این اثر ضعیف بود (فقط همین)...دیگه از سانسور شعر و توهین به کوروش!!!! !و سازش با ht: bold; ">
حسین | April 4, 2009 8:19 AM


سلام من خودم از نمره 10 به این کلیپ 9 میدم از نظر من غیر از اون آخرش که تصاویر تخت جمشید با شعر میتونست بهتر تنظیم بشه کلا کلیپ خوبی هست واین یادتون باشه که منظور این آهنگ فراتر از محمدرضا شاه و خمینی بیمار روانی هست و به همین خاطر تصویرشون نیست در ضمن به نظر من افکت تصویر و رنگ و روی کلیپ با این شعروآهنگ خفن کاملا هم خونی دارن و این کلیپ من رو کاملا راضی کرد.
پرهام | April 3, 2009 1:34 AM


سلام به گردانندگان بهترین سایت داریوش. سوالی برام پیش اومد که شما کلکسیون کامل و با کیفیت ویدیوهای داریوش عزیز رو در یوتیوب داشتین که مرجع خوبی بود ولی الان مدتیه که از اون ویدیوها خبری نیست و صفحه مخصوص شما توی یوتیوب هم بسته شده. دلیل اینکه ویدیوهاتون رو برداشتین چیه چون خیلی خوب بود؟ با تشکر
حجت | April 2, 2009 1:53 PM


http://soltane-seda.blogfa.com/ ادامه نقد البوم معحزه خاموش قسمت 3-4-5 بريد سر بزنيد نظر هم بديد
حسين | April 1, 2009 4:09 PM


بابا کی می خواد سلطان خراب کنه يعنی کی مي تونه؟؟ کی ايراد گرفت از کليپ؟ فقط بعضيا از جمله خود من معتقديم که می شد بهتر بشه. يعنی همه چيز ميشه بهتر شه نه که بد باشه ها. ما همه ميدونيم که تاج سر کسی نميمونه فقط يادمون ميره. همه ميدونيم که ميميريم اما خوب يادمون ميره ولی {ميدونيم}. اگه تو آهنگ ميگفت {افسوس همه سلسله داران بغنودند} تخت جمشيد که جای خود داره ۱۰۰تا از آثار خرابه ی ديگه که روزی مظهر قدرت بوده بايد نشون ميداد. به نظر من؛ ما انتظارمون بالا رفته بود چون چند ماه داشت روی کليپ کار ميشد و از هر طرف صحبت از کليپ بود و چون تاخير افتاد توي کليپ ما هر کدوم يه کليپ تو ذهنمون ساختيم که پيش خودمون ميگفتيم اين کليپی که من تو ذهنم ساختم بايد همون باشه که داريوش ميسازه
hatef | March 31, 2009 8:03 AM


آخوندها حرف زدن خیلی زشت و بچه گانه هستش. درسته با دیدن آن قسمت کلیپ که داریوش در تخت جمشید هست بعضی ها اشتباه میکنن ولی صد در صد منظور داریوش چیز دیگه ای است... ببین عزیزم از شما کله گنده تراشم نتونستند داریوش رو خراب کنن، حالا شما اومدید می خواهید داریوش رو خدشه دار کنید؟!! تغییر شعر هم داریوش با چهل سال سابقه میدونه چی کار کنه بهتره... آلبوم معجزه خاموش آنقدر زیبا و دلنشین هستش که با این حرفا کمی زیبایی خود رو از دست نمیده...خداحافظ دوستان (البته اگه دوست باشید که بعید میدونم!!!) بهتره بگم خداحافظ دوستان واقعی...
mohsen hoseini | March 30, 2009 1:49 PM


حیف من که با این همه تاریخ نویسی خودم رو خسته کردم که بگم این کلیپ با بدبینانه ترین دید ممکن هم نمیتونه به کوروش بزرگ و داریوش اول ربط داشته باشه (تنها تلمیحش می تونه به پسر داریوش اول، خشایارشا باشه) ولی باز هم دوستان به کوروش ربطش میدهند، داریوش به ماه اشاره می کند ما گیر دادیم به نوک انگشت او، بگذریم *** فیلم شهر گناه احتمالا منظور همان Sin City اثر فرانک میلر سال 2005 است که ایده ی آن فیلم (تقابل رنگها) چندان نو محسوب نمیشد اما بسیار خوب پرورانده شده بود (اگر دوستان ندیدند توصیه میکنم از دستش ندهید). ولی متوجه ارتباطش با نحوه ساخت شطرنج نشدم، مقایسه یک اثر هالیوودی که حتی صدا و سیمای خودمان هم امکانات آن را ندارد با کلیپ داریوش قیاس صحیحی نیست حتی اگه با دید مثبت باشد. در مورد تنها اظهارنظرم در مورد مونتاژ کلیپ شاید در حق کارگردان بی رحمی کرده باشم و این را میپذیرم و از ایشان عذرخواهی میکنم اما در مورد مونتاژ کلیپ نظرم همان است و من هم بی مسئولیت و بی پشتوانه حرف نمیزنم خیالتان راحت!
مسعود | March 30, 2009 11:32 AM


يکی آلبوم ميده بيرون که توش آهنگهايی مثل شطرنج داره، ساعت شوم و تقويم داره... يکی که کنسرتش رو به خاطر ايستادگيش در عقايد سیاسی اش توی باکو کنسل ميکنن... يکی که هر هفته در برنامه تلويزيونيش ميره توی دل جمهوری اسلامی... اما با اين همه، باز هم یکی ديگه پيدا ميشه و نسخه می پيچه و از سازش طرف اولی حرف ميزنه!!! نمی دونم بخندم يا گريه کنم که چقدر ما ملت ايران بی چشم و رو و قدرنشناس هستيم... حالا يکی ديگه از سانسور شعر حرف ميزنه، که اصلا معلوم نیست درست باشه یا نه چون نویسنده اش حتی هویت هم نداره! آقای بی هویت از تغييراتی در شعر که توی آفرينش هر اثر هنری طبيعيه میگه، نمی دونه هيچ فرقی هم نميکنه عاشقانه باشه يا سياسی و اجتماعی. نمی دونه وقتی شعری تبديل به آهنگ ميشه، خيلی وقتا واسهوش چیز دیگه ای است... ببین عزیزم از شما کله گنده تراشم نتونستند داریوش رو خراب کنن، حالا شما اومدید می خواهید داریوش رو خدشه دار کنید؟!! تغییر شعر هم داریوش با چهل سال سابقه میدونه چی کار کنه بهتره... آلبوم معجزه خاموش آنقدر زیبا و دلنشین هستش که با این حرفا کمی زیبایی خود رو از دست نمیده...خداحافظ دوستان (البته اگه دوست باشید که بعید میدونم!!!) بهتره بگم خداحافظ دوستان واقعی...
mohsen hoseini | March 30, 2009 1:49 PM


حیف من که با این همه تاریخ نویسی خودم رو خسته کردم که بگم این کلیپ با بدبینانه ترین دید ممکن هم نمیتونه به کوروش بزرگ و داریوش اول ربط داشته باشه (تنها تلمیحش می تونه به پسر داریوش اول، خشایارشا باشه) ولی باز هم دوستان به کوروش ربطش میدهند، داریوش به ماه اشاره می کند ما گیر دادیم به نوک انگشت او، بگذریم *** فیلم شهر گناه احتمالا منظور همان Sin City اثر فرانک میلر سال 2005 است که ایده ی آن فیلم (تقابل رنگها) چندان نو محسوب نمیشد اما بسیار خوب پرورانده شده بود (اگر دوستان ندیدند توصیه میکنم از دستش ندهید). ولی متوجه ارتباطش با نحوه ساخت شطرنج نشدم، مقایسه یک اثر هالیوودی که حتی صدا و سیمای خودمان هم امکانات آن را ندارد با کلیپ داریوش قیاس صحیحی نیست حتی اگه با دید مثبت باشد. در مورد تنها اظهارنظرم در مورد مونتاژ کلیپ شاید در حق کارگردان بی رحمی کرده باشم و این را میپذیرم و از ایشان عذرخواهی میکنم اما در مورد مونتاژ کلیپ نظرم همان است و من هم بی مسئولیت و بی پشتوانه حرف نمیزنم خیالتان راحت!
مسعود | March 30, 2009 11:32 AM


موزون و آهنگ بهتر، تغييراتی در شعر انجام میگیره، اسم اين ميشه سانسور؟ زبان شعر شطرنج از اين واضح تر و تيزتر و اعتراضی تر ميتونه باشه؟ ديگه چه چيزی توی اين ترانه ناگفته مونده که اون يه خط بود و نبودش بخواد تاثير بذاره که داريوش بخواد حذف بشه!! این آب مدتها پیش از سر داریوش گذشته حضرات... کاش يک کمی (فقط یک کمی) فکر می کرديم قبل از اينکه حرف بزنيم...
Farbod | March 30, 2009 10:12 AM


من از بعضی پیام ها تعجب میکنم... یعنی چی داریوش با شیخ ها سازش نکنه؟ یکی هم که میگه من با روزبه زاده حرف زدم (خیلی عجیبه)... آقا کلیپ ضعیف بود... بعضی ها زیاد تعصبی حرف میزنن و بعضی هم بی تعصب تشریف دارن... یا حق
mohsen hoseini | March 30, 2009 5:26 AM


وضعیت آهنگ و کلیپ شطرنج مرتب داره پیچیده تر میشه:) در مورد سانسور شعر داریوش حتما دلیل خوبی داشته چون تا قبلش که تو کنسرتها دکلمه میکرد به این صورت نبود ولی اینکه بدون اطلاع شاعر بوده باشه خیلی برای من عجیبه ای کاش داریوش در مورد این سیل عظیم شبهات تو یه مصاحبه ای یا یک جایی یه اظهارنظری میکرد.
میلاد | March 30, 2009 3:59 AM


اين كليپ ميتونست به يه اثر درخشان ضد آخوندی تبديل بشه كه تصويری از آخوند توش نيست.... چون آخوندها با اين دستگاه روی شاه قبلی رو سفيد كردن.. ولی اين فرصت از كف رفت. اميدوارم داريوش با يه عمر مبارزه در چنين مقطع حساسی فكر سازش با آخوند به سرش نزنه
اميد | March 30, 2009 1:24 AM


با سلام. دوستان عزیز تو رو خدا به صحرای کربلا نزنید. سراینده ی ترانه ی شطرنج روزبه بمانی است که در این آلبوم ترانه ی دیگری به نام تصویر رویا نیز دارد ولی با نام مستعار روزبه زاده در ترانه ی شطرنج معرفی شده است. طی صحبتی که با ایشان داشتم اشاره نمودند که این ترانه هیچ ارتباطی با ماجرای تخت جمشید و حکومت کوروش و داریوش ... ندارد بلکه پیرامون مسائل 30 سال اخیر ایران است. ضمنا از سانسور ترانه شان توسط داریوش نیز بسیار ناراحت می باشند. در نسخه ی اصلی ترانه این گونه آمده: اونا که اول بازی توی خونه تو و من، پیش پای اسب دشمن «مهره هارو سر بریدن»، ببین امروزم تو بازی «همشون شاه و وزیرن»، هنوزم بدون حرکت پشت ما سنگر می گیرن.... که در اجرا این گونه سانسور شده:: اونا که اول بازی توی خونه ی تو و من، پیش پای اسب دشمن « این همه سره چه چيزی توی اين ترانه ناگفته مونده که اون يه خط بود و نبودش بخواد تاثير بذاره که داريوش بخواد حذف بشه!! این آب مدتها پیش از سر داریوش گذشته حضرات... کاش يک کمی (فقط یک کمی) فکر می کرديم قبل از اينکه حرف بزنيم...
Farbod | March 30, 2009 10:12 AM


من از بعضی پیام ها تعجب میکنم... یعنی چی داریوش با شیخ ها سازش نکنه؟ یکی هم که میگه من با روزبه زاده حرف زدم (خیلی عجیبه)... آقا کلیپ ضعیف بود... بعضی ها زیاد تعصبی حرف میزنن و بعضی هم بی تعصب تشریف دارن... یا حق
mohsen hoseini | March 30, 2009 5:26 AM


وضعیت آهنگ و کلیپ شطرنج مرتب داره پیچیده تر میشه:) در مورد سانسور شعر داریوش حتما دلیل خوبی داشته چون تا قبلش که تو کنسرتها دکلمه میکرد به این صورت نبود ولی اینکه بدون اطلاع شاعر بوده باشه خیلی برای من عجیبه ای کاش داریوش در مورد این سیل عظیم شبهات تو یه مصاحبه ای یا یک جایی یه اظهارنظری میکرد.
میلاد | March 30, 2009 3:59 AM


اين كليپ ميتونست به يه اثر درخشان ضد آخوندی تبديل بشه كه تصويری از آخوند توش نيست.... چون آخوندها با اين دستگاه روی شاه قبلی رو سفيد كردن.. ولی اين فرصت از كف رفت. اميدوارم داريوش با يه عمر مبارزه در چنين مقطع حساسی فكر سازش با آخوند به سرش نزنه
اميد | March 30, 2009 1:24 AM


بازو چیدن»، ببین امروزم تو بازی «میون شاه و وزیرن»، هنوزم بدون حرکت پشت ما سنگر می گیرن... همانگونه که مشاهده می کنید در نسخه اصلی ترانه روزبه بمانی اشاره به کسانی می کند که در اول انقلاب دست به اعدام های وسیع سیاسی زدند: (مهره ها رو سر بریدن) و طی این سالها به مناصب و پست های کلیدی حکومت رسیده اند، در حالی که مردم عادی که طی آن روزها حکومت شاه را سرنگون کردند هنوز هم اندر خم یک کوچه هستند. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را و ارتباط آن با ویدئوی خنده دار این اثر جاودانه.
محفوظ | March 29, 2009 12:17 PM


قسمت دوم نقد و بررسب آلبوم معجزه خاموش: http://soltane-seda.blogfa.com
بی نام | March 26, 2009 2:56 PM


خسته نباشید، ببخشید من هم حرفی میزنم آخه ناراحت شما از دوستانی که بی مورد ایراد گرفتند درسته باید در مورد کلیپ نقد کرد اشخاصی نقد کنند که در این کار سر رشته دارند، مثلا دوست خوبمون آقا مسعود گیر داده به نورپردازی درحالی که نمیدونه این نورپردازی در هالیوود یکی از بهترین نورپردازی ها شناخته شده که فیلمی ساخته شده به اسم شهر گناه که بهترین فیلم و بهترین جلوه های ویژه و بهترین نورپردازی را داشته . در گرافیک قدیمی و جدید نداریم ولی از نظر کیفیت آقای علیرضا که حتی گفته رشته درسی آن کارگردانی هست موافقم منم احساس میکنم این کلیپ مثل معجزه خاموش آزمایشی پخش شده تا هدیه ای باشد برای مردم ایران ولی دوستی فرمودند که استاد وقتی دکلمه میخونه چرا تخت جمشید رو نشون میده درحالی که وقتی دکلمه تموم میشه تخت جمشید رو نشون میده درضمن اگر منظور استاد حکومت هخامنشیان بود کاملا باهاشون موافقم بیاییم کمی سوادمون رو بیشتر کنیم و تعصب الکی را کنار بزاریم استاد خواست به ما بفهمونه با این که پدرمان کوروش بزرگ قدرتی بی نظییر داشت ولی بالاخره تاج و تخت از بین رفت دوستان استاد کسی است رو به عرفان آورده و به همین دلیل که به مادیات این دنیا کثیف اهمیت نمیده در هر صورت من به این خواننده افتخار میکنم
رضا | March 26, 2009 5:49 AM


با سلام...من مرگ غریبانه استاد پرویز مقصدی رو به همه دوستان تسلیت میگم...روحش شاد
mohsen hoseini | March 26, 2009 1:07 AM


آقا هاتف در مورد پدرخوانده نمیدونم واقعا چه هدفی بوده ولی فکر میکنم منظورش اون صحنه ای که ویتو کرلئونه رو زبه بمانی اشاره به کسانی می کند که در اول انقلاب دست به اعدام های وسیع سیاسی زدند: (مهره ها رو سر بریدن) و طی این سالها به مناصب و پست های کلیدی حکومت رسیده اند، در حالی که مردم عادی که طی آن روزها حکومت شاه را سرنگون کردند هنوز هم اندر خم یک کوچه هستند. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را و ارتباط آن با ویدئوی خنده دار این اثر جاودانه.
محفوظ | March 29, 2009 12:17 PM


قسمت دوم نقد و بررسب آلبوم معجزه خاموش: http://soltane-seda.blogfa.com
بی نام | March 26, 2009 2:56 PM


خسته نباشید، ببخشید من هم حرفی میزنم آخه ناراحت شما از دوستانی که بی مورد ایراد گرفتند درسته باید در مورد کلیپ نقد کرد اشخاصی نقد کنند که در این کار سر رشته دارند، مثلا دوست خوبمون آقا مسعود گیر داده به نورپردازی درحالی که نمیدونه این نورپردازی در هالیوود یکی از بهترین نورپردازی ها شناخته شده که فیلمی ساخته شده به اسم شهر گناه که بهترین فیلم و بهترین جلوه های ویژه و بهترین نورپردازی را داشته . در گرافیک قدیمی و جدید نداریم ولی از نظر کیفیت آقای علیرضا که حتی گفته رشته درسی آن کارگردانی هست موافقم منم احساس میکنم این کلیپ مثل معجزه خاموش آزمایشی پخش شده تا هدیه ای باشد برای مردم ایران ولی دوستی فرمودند که استاد وقتی دکلمه میخونه چرا تخت جمشید رو نشون میده درحالی که وقتی دکلمه تموم میشه تخت جمشید رو نشون میده درضمن اگر منظور استاد حکومت هخامنشیان بود کاملا باهاشون موافقم بیاییم کمی سوادمون رو بیشتر کنیم و تعصب الکی را کنار بزاریم استاد خواست به ما بفهمونه با این که پدرمان کوروش بزرگ قدرتی بی نظییر داشت ولی بالاخره تاج و تخت از بین رفت دوستان استاد کسی است رو به عرفان آورده و به همین دلیل که به مادیات این دنیا کثیف اهمیت نمیده در هر صورت من به این خواننده افتخار میکنم
رضا | March 26, 2009 5:49 AM


با سلام...من مرگ غریبانه استاد پرویز مقصدی رو به همه دوستان تسلیت میگم...روحش شاد
mohsen hoseini | March 26, 2009 1:07 AM


صندلی نشسته و داره به پسرش میگه من تو زندگیم همیشه دوست داشتم سر نخها (منظور نخهای خیمه شب بازیه) تو دستم باشه نه اینکه یکی دیگه منو حرکت بده
مسعود | March 24, 2009 4:29 PM


...منابع یونانی میگویند قرنها بعد اسکندر در مقدونیه قیام میکند و مردم رنج کشیده یونان به او می پیوندند (و پارادکسش اینجاست اسکندر هدفش رو کشور گشایی اعلام میکنه فارغ از اخلاقیات) ولی او بازهم توان حمله رو نمیدیده است تا اینکه...در ایران دربار برعلیه شاه کودتا میکنه و شاه کشته و یک فرد مطیع دربار و بیکفایت به نام داریوش سوم رو به تخت مینشانند و آغاز تجهیز ارتش اسکندر و باقی ماجرا***باز برمیگردیم به کلیپ تصویر میره تو ویرانه های تخت جمشید و درست در جایی که طعنه های شعر شروع میشه و سعید عزیز هم اشاle=" line-height: 150%; font-weight: normal; ">خسته نباشید، ببخشید من هم حرفی میزنم آخه ناراحت شما از دوستانی که بی مورد ایراد گرفتند درسته باید در مورد کلیپ نقد کرد اشخاصی نقد کنند که در این کار سر رشته دارند، مثلا دوست خوبمون آقا مسعود گیر داده به نورپردازی درحالی که نمیدونه این نورپردازی در هالیوود یکی از بهترین نورپردازی ها شناخته شده که فیلمی ساخته شده به اسم شهر گناه که بهترین فیلم و بهترین جلوه های ویژه و بهترین نورپردازی را داشته . در گرافیک قدیمی و جدید نداریم ولی از نظر کیفیت آقای علیرضا که حتی گفته رشته درسی آن کارگردانی هست موافقم منم احساس میکنم این کلیپ مثل معجزه خاموش آزمایشی پخش شده تا هدیه ای باشد برای مردم ایران ولی دوستی فرمودند که استاد وقتی دکلمه میخونه چرا تخت جمشید رو نشون میده درحالی که وقتی دکلمه تموم میشه تخت جمشید رو نشون میده درضمن اگر منظور استاد حکومت هخامنشیان بود کاملا باهاشون موافقم بیاییم کمی سوادمون رو بیشتر کنیم و تعصب الکی را کنار بزاریم استاد خواست به ما بفهمونه با این که پدرمان کوروش بزرگ قدرتی بی نظییر داشت ولی بالاخره تاج و تخت از بین رفت دوستان استاد کسی است رو به عرفان آورده و به همین دلیل که به مادیات این دنیا کثیف اهمیت نمیده در هر صورت من به این خواننده افتخار میکنم
رضا | March 26, 2009 5:49 AM


با سلام...من مرگ غریبانه استاد پرویز مقصدی رو به همه دوستان تسلیت میگم...روحش شاد
mohsen hoseini | March 26, 2009 1:07 AM


ه خوبی کردند پرواز پرنده ها که برخلاف تصور سعید معنای آزادی ایران را به خود نمیگیرد.*** بازهم میگم من فقط روایت کردم و خودم هم متاسفم که معنای ژرف اثر داریوش که من اعتقاد دارم مفاهیمش گسترده تر از تاریخ 30 ساله ایران است اینچنین در یک نقطه ی کهنه از تاریخ رنگ وبویی دیگر گرفته و هدف داریوش عزیز که مطمئنم برای دل مردمش این آهنگو خوانده نه مردم اروپا و ... اینچنین محدود شده است. دوستان بیایید تاریخ رو به مورخان بسپاریم و به خاطر یه مشت تصویر داریوش را نرنجانیم که این مرد همچنان از هزاران کیلومتر آنطرف تر به یاد وطن است. امیدوارم حمله به داریوش را پایان دهید.تمام
مسعود | March 24, 2009 4:25 PM


...خصومت ایران و یونان از زمان خشایارشا شکل گرفته ولی متاسفانه ما هیچ منبع ایرانی که وقایع رو شرح داده باشه نداریم و منابع تماما یونانی هستند(گفته های هرودوت) به طوریکه حتی ویل دورانت به خاطر بزرگنمایی با تردید اونها رو تایید میکنه! اما خلاصه حرف یونانیها اینه که تمدن یونانی خواستار صلح وآزادگی بوده است اما ایرانیها که مردمی غاصب و طمعکار و(با عرض معذرت) وحشی بودند با وجود تسلط برتمام دنیا چشم طمع به این منطقه کوچک داشتند در نتیجه با تمام نیروهایشان به آتن حمله میکنند و با وجود تلفات سنگین(300 معروف همینجاست) سرانجام به هدف پستشان رسیده و آتن را آتش و مردم آنجا را قتل عام میکنند و بازمیگردند! (منظور یه چیز تو مایه های مغوله، آخه مگه بیکار بودند حمله کنند)***برگردیم به کلیپ تصویر معبد یونانی در حالی که سواران لشکر سیاه در برابر آن هستند و دردسر کلیپ دقیقا از همینجا شروع میشه...ادامه...
مسعود | March 24, 2009 4:22 PM


من فکر میکنم که یک سری تصاویر به صورت غیرعمدی و با یک هدف دیگری در کلیپ قرار داده شده که از بدشانسی عوامل کار متاسفانه یک تفسیر تاریخی پیدا کرده ولی نباید به خاطر یک اشتباه انگشت اتهام و غربزدگی به داریوش نازنین بزنیم چون تا به حال در هیچ مصاحبه ای داریوش اشاره ای به این موضوع نکرده است. من سعی میکنم با گفتن مختصری تاریخ بگم که چه پیام ناخواسته ای در کلیپ شکل گرفته که بعضی از دوستان رو اینقدر عصبانی کرده که باعث شده اینچنین شتابزده داریوش رو زیر بگیرند و تاکید میکنم من فقط روایتگرم:....ادامه....
مسعود | March 24, 2009 4:18 PM


دوستان تو اين سايت نقدی در مورد آلبوم معجزه خاموش نوشته شده كه بهای ژرف اثر داریوش که من اعتقاد دارم مفاهیمش گسترده تر از تاریخ 30 ساله ایران است اینچنین در یک نقطه ی کهنه از تاریخ رنگ وبویی دیگر گرفته و هدف داریوش عزیز که مطمئنم برای دل مردمش این آهنگو خوانده نه مردم اروپا و ... اینچنین محدود شده است. دوستان بیایید تاریخ رو به مورخان بسپاریم و به خاطر یه مشت تصویر داریوش را نرنجانیم که این مرد همچنان از هزاران کیلومتر آنطرف تر به یاد وطن است. امیدوارم حمله به داریوش را پایان دهید.تمام
مسعود | March 24, 2009 4:25 PM


...خصومت ایران و یونان از زمان خشایارشا شکل گرفته ولی متاسفانه ما هیچ منبع ایرانی که وقایع رو شرح داده باشه نداریم و منابع تماما یونانی هستند(گفته های هرودوت) به طوریکه حتی ویل دورانت به خاطر بزرگنمایی با تردید اونها رو تایید میکنه! اما خلاصه حرف یونانیها اینه که تمدن یونانی خواستار صلح وآزادگی بوده است اما ایرانیها که مردمی غاصب و طمعکار و(با عرض معذرت) وحشی بودند با وجود تسلط برتمام دنیا چشم طمع به این منطقه کوچک داشتند در نتیجه با تمام نیروهایشان به آتن حمله میکنند و با وجود تلفات سنگین(300 معروف همینجاست) سرانجام به هدف پستشان رسیده و آتن را آتش و مردم آنجا را قتل عام میکنند و بازمیگردند! (منظور یه چیز تو مایه های مغوله، آخه مگه بیکار بودند حمله کنند)***برگردیم به کلیپ تصویر معبد یونانی در حالی که سواران لشکر سیاه در برابر آن هستند و دردسر کلیپ دقیقا از همینجا شروع میشه...ادامه...
مسعود | March 24, 2009 4:22 PM


نظرم جالب اومد شما هم ببنيد: http://soltane-seda.blogfa.com/post-48.aspx
حسين | March 24, 2009 4:12 PM


باز هم ميگم. داريوش نظر انتقادی رو حذف نمی كنه در ضمن هر انتقادی هم نميشه در سايت قرار بگيره چون بعدا ابزاری ميشه برای يه سری آدم سودجو كه باهاش داريوشو بكوبن
حسين | March 24, 2009 3:04 PM


به نظر من کليپش بد نبود ولی خوب هم نبود. یادمه چند سال پیش وقتی کلیپ "تصور کن" سیاوش قمیشی رو دیدم فکر می کردم چرا از ایران تصویری توش نیست انگار ایران در صلح و آرامشه و فقط بقیه جاها جنگه. حالا همین نقد رو حتی بیشتر به این کلیپ دارم، میگم "حتی بیشتر" چون شعر "تصور کن" رو میشد یه جورایی فراتر از ایران تعبیر کرد ولی واسه "شطرنج" ما داریم به زور براش تعبیر بزرگتر از اون چیزی که هست میکنیم. با خودتون صادق باشید، شما که تا حالا این آهنگ و شعر رو گوش میدادین اصلا یاد کوروش و داریوش می افتادید و یا اصلا یاد ماندلا و مارتین لوتر کینک و مادر ترزا و هیتلر و استالین می افتادید؟ صادقانه جواب بدید. والله من واسه هرکی که اینو گذاشتم یاد ایران خودمون و این سی ساله گذشته افتاده. دوستان با خودمون صادق باشیم که این شعر یک شعر محلی و امروزی هست یعنی واسه وضیعت این سی سال پیش ما سروده شده که شاهنشاهی پهلوی بود و جمهوری اسلامی خمینی. هرچقدر هم بخوایم بهش جنبه جهانی بدیم نمیشه چون خط به خط شعر به ایران و وضیعت ما نشون میره. شاه دیروز کیه؟ پهلوی. لشکر پیاده در میدان چیه؟ انقلاب ایران و راهپیمایی ها. شما این آهنگو واسه هر ایرانی بزاری همین برداشت رو میکنه. حالا این کلیپ هم تلاش ناموفقی داشت که بخواد آهنگ رو جهانی کنه که اولا با شعر همخوانی نداشت و دوما امکاناتش رو نداشتن و اینجوری شد. ولی باز هم نقد من باقیه که درسته خواستن جهانی بشه ولی ایران و سردمداران دیروز و امروز جایی در این جهان نداشتند که خبری از اونا نیست؟ و باطبی و مصدق شدن خونه های شطرنج؟
کیارش | March 24, 2009 1:35 PM


کجای تاريخ نوشته لشگر پياده تاج سلسله ی هخامنشی انداخته همه ميدونن منظور داريوش چيه. کليپ خوب بود اما بيايد با مفهوم آهنگ مقايسه کنيد. ميشد يه کار افسانه ای از آهنگ در آورد. کليپ نسبت به آهنگ ضعيف بود؛ دقت کنيد{نسبت به آهنگ}. اين نسبت خيلي مهمه. اگه يکی دليل عکسايی که نشون ميده مثل عکس پدر خوانده ممنون ميشم. چون نبايد بي دليل باشه. اما هرچی هست بالاخره هست چه خوب چه بد مهم اين که من وتو خوr>حسين | March 24, 2009 4:12 PM

باز هم ميگم. داريوش نظر انتقادی رو حذف نمی كنه در ضمن هر انتقادی هم نميشه در سايت قرار بگيره چون بعدا ابزاری ميشه برای يه سری آدم سودجو كه باهاش داريوشو بكوبن
حسين | March 24, 2009 3:04 PM


به نظر من کليپش بد نبود ولی خوب هم نبود. یادمه چند سال پیش وقتی کلیپ "تصور کن" سیاوش قمیشی رو دیدم فکر می کردم چرا از ایران تصویری توش نیست انگار ایران در صلح و آرامشه و فقط بقیه جاها جنگه. حالا همین نقد رو حتی بیشتر به این کلیپ دارم، میگم "حتی بیشتر" چون شعر "تصور کن" رو میشد یه جورایی فراتر از ایران تعبیر کرد ولی واسه "شطرنج" ما داریم به زور براش تعبیر بزرگتر از اون چیزی که هست میکنیم. با خودتون صادق باشید، شما که تا حالا این آهنگ و شعر رو گوش میدادین اصلا یاد کوروش و داریوش می افتادید و یا اصلا یاد ماندلا و مارتین لوتر کینک و مادر ترزا و هیتلر و استالین می افتادید؟ صادقانه جواب بدید. والله من واسه هرکی که اینو گذاشتم یاد ایران خودمون و این سی ساله گذشته افتاده. دوستان با خودمون صادق باشیم که این شعر یک شعر محلی و امروزی هست یعنی واسه وضیعت این سی سال پیش ما سروده شده که شاهنشاهی پهلوی بود و جمهوری اسلامی خمینی. هرچقدر هم بخوایم بهش جنبه جهانی بدیم نمیشه چون خط به خط شعر به ایران و وضیعت ما نشون میره. شاه دیروز کیه؟ پهلوی. لشکر پیاده در میدان چیه؟ انقلاب ایران و راهپیمایی ها. شما این آهنگو واسه هر ایرانی بزاری همین برداشت رو میکنه. حالا این کلیپ هم تلاش ناموفقی داشت که بخواد آهنگ رو جهانی کنه که اولا با شعر همخوانی نداشت و دوما امکاناتش رو نداشتن و اینجوری شد. ولی باز هم نقد من باقیه که درسته خواستن جهانی بشه ولی ایران و سردمداران دیروز و امروز جایی در این جهان نداشتند که خبری از اونا نیست؟ و باطبی و مصدق شدن خونه های شطرنج؟
کیارش | March 24, 2009 1:35 PM


خوبيم
hatef | March 24, 2009 8:46 AM


آقا من میگم بی خیال این نبرد ایران و یونان و ادیت ضعیف و این حرفها بشید، بازی داریوش رو عشق است باور کنید همه این ایرادهایی که گفتید از ... کارگردان بوده و ای کاش همون واهیک میساخت. اگه داریوش خواسته کلیپی بسازه برای طرفداراش بوده وگرنه خودش که نیازی به کلیپ ساختن برای مطرح شدن نداره
میلاد | March 24, 2009 4:03 AM


خویش را اول مداوا کن... کمال این است و بس... با سلام، اول یک گلایه از سایت دارم اونهم اینه که مطرح کردن انتقاد دوستان خوبه ولی انتقادی که واقعیت داشته باشه، اگه نظرات بعضی از دوستان رو ببینید متوجه میشید که خیلی از اینها کلیپ شطرنج رو یک بار بیشتر ندیدن... ناراحتی بیشتر ما از بعضی از دوستانه که میگن در آینده قراره در ستایش اسکندر کبیر!!! یا ... آهنگ و یا کلیپ بسازن!!! 1- اونجایی که میگه تاج و تخت شاه دیروز در قلعه شون نمیشه .. منظور کاخ شاه قدیم ایرانه که در ادامه با پخش تصویر درب ورودی اکروپولیس یونان منظور یونان و اسکندر مقدونیه... 2- یادشون رفته که اون شاه که به صد مهره نمیباخت...پخش تصویر اکروپلیس یونان و بعدش که میگه تاجو از سرش تو میدون لشکر پیاده انداخت... پخش تصویری از پرواز پرنده ها در کنار تخت جمشید -- منظور آزاد شدن سرزمین ایران -- .. اگه برای دوستان ممکنه بجای انتقاد برن ویدیو رو یک بار دیگه ببینن. این آهنگ قرار نیست برای یک دهه یا بیشتر شنیده یا دیده بشه.. برای همین رنگ و بوی امروزی (منظور حکومتهای امروزی) رو بهش ندادن. با توجه به اینکه این آهنگ حماسیه و با شنیدنش هر کسی یک تصوری در مورد کلیپش پیدا میکنه به این دلیله که یه عده ای میگن کلیپ ضعیفه ولی باور کنید امکانات در همین اندازه است.. آیا اطلاع دارید که تقریبا کل هزینه ساخت بهترین کلیپ ایرانی با پول غذای عوامل ساخت یه کلیپ خارجی برابره؟ حالا اگه بعضی از دوستان که توی سایت نظر میدن آهنگسازهای قوی یا شاعرهای ماندگار و یا کارگردان های برجسته ای هستند که دیگه هیچ... در ضمن بهتر نیست بجای این همه انتقاد فکری برای مشکلات زندگی که همه داریم یا فکری به حال مملکتمون بکنیم؟ ...
سعید | March 24, 2009 3:18 AM


ضمنا دقت کردین اونی که جلوی میلاد نشسته و کلاه سرشه دکتر شمسیانه که اسمش هم آخر ویدیو میاد !!! راستی آخر ویدیو هم تنظیم کننده و هم واسه آهنگساز هم هومن دپارس نوشته شده که خیلی عجیبه . اول ویدیو هم اسم اون که تنظیم کننده ست اول اومده که معمولا اول اسم شاعر میrmal; ">آقا من میگم بی خیال این نبرد ایران و یونان و ادیت ضعیف و این حرفها بشید، بازی داریوش رو عشق است باور کنید همه این ایرادهایی که گفتید از ... کارگردان بوده و ای کاش همون واهیک میساخت. اگه داریوش خواسته کلیپی بسازه برای طرفداراش بوده وگرنه خودش که نیازی به کلیپ ساختن برای مطرح شدن نداره
میلاد | March 24, 2009 4:03 AM


خویش را اول مداوا کن... کمال این است و بس... با سلام، اول یک گلایه از سایت دارم اونهم اینه که مطرح کردن انتقاد دوستان خوبه ولی انتقادی که واقعیت داشته باشه، اگه نظرات بعضی از دوستان رو ببینید متوجه میشید که خیلی از اینها کلیپ شطرنج رو یک بار بیشتر ندیدن... ناراحتی بیشتر ما از بعضی از دوستانه که میگن در آینده قراره در ستایش اسکندر کبیر!!! یا ... آهنگ و یا کلیپ بسازن!!! 1- اونجایی که میگه تاج و تخت شاه دیروز در قلعه شون نمیشه .. منظور کاخ شاه قدیم ایرانه که در ادامه با پخش تصویر درب ورودی اکروپولیس یونان منظور یونان و اسکندر مقدونیه... 2- یادشون رفته که اون شاه که به صد مهره نمیباخت...پخش تصویر اکروپلیس یونان و بعدش که میگه تاجو از سرش تو میدون لشکر پیاده انداخت... پخش تصویری از پرواز پرنده ها در کنار تخت جمشید -- منظور آزاد شدن سرزمین ایران -- .. اگه برای دوستان ممکنه بجای انتقاد برن ویدیو رو یک بار دیگه ببینن. این آهنگ قرار نیست برای یک دهه یا بیشتر شنیده یا دیده بشه.. برای همین رنگ و بوی امروزی (منظور حکومتهای امروزی) رو بهش ندادن. با توجه به اینکه این آهنگ حماسیه و با شنیدنش هر کسی یک تصوری در مورد کلیپش پیدا میکنه به این دلیله که یه عده ای میگن کلیپ ضعیفه ولی باور کنید امکانات در همین اندازه است.. آیا اطلاع دارید که تقریبا کل هزینه ساخت بهترین کلیپ ایرانی با پول غذای عوامل ساخت یه کلیپ خارجی برابره؟ حالا اگه بعضی از دوستان که توی سایت نظر میدن آهنگسازهای قوی یا شاعرهای ماندگار و یا کارگردان های برجسته ای هستند که دیگه هیچ... در ضمن بهتر نیست بجای این همه انتقاد فکری برای مشکلات زندگی که همه داریم یا فکری به حال مملکتمون بکنیم؟ ...
سعید | March 24, 2009 3:18 AM


د و بعد آهنگساز و بعد تنظیم کننده نمی دونم چطور همچین اشتباهایی شده
ایمان از استرالیا | March 24, 2009 12:18 AM


آقایون شما مثل اینکه انتظار معجزه از کارگردان دارین ! یه چرخی توی گوگل و یوتیوب زدم و سابقه کاری کارگردان و استودیوی ایشون رو نگاه کردم ، در کل دو سه تا ویدیو بیشتر کار نکردن یکی دو تا واسه معین و یکی هم واسه افشین . اگه مال معین رو دیده باشین که قبل از داریوش درست کردن ، می بینین چقدر افکت های تصویری بد و خنده داری داره که تازه شطرنج در مقابل اون خیلی خوب در اومده . من بعید می دونم داریوش ویدیوی معین رو دیده بوده باشه و بازم شطرنج رو به همون استدیو سپرده باشه چون از اون ویدیو توانایی محدود اونا معلمومه. مگر اینکه داریوش دلیل دیگه ای داشته...
ایمان از استرالیا | March 24, 2009 12:08 AM


چند ماه پیش که توی سایت شما خوندم داریوش به دوبی رفته که ویدیوی شطرنج رو فیلمبرداری کنه ، فکر کردم حتما خیلی پر خرجه و تکنولوژی بالا برای تولیدش لازمه که توی لس آنجلس شدنی نیست ولی با دیدن ویدیو و این که از نظر تکنیکی خیلی ضعیف بود واقعا برام جای سوال داره که چرا داریوش تا دوبی سفر کرد که این ویدیو رو تهیه کنه ؟ این ویدیو اشکال زیاد داره و با ابتدایی ترین تکنیک ساخته شده و افکت هایی که استفاده شده با برنامه های ساده کامپیوتر خانگی انجام شدنیه . در کل آهنگهایی که شعر استعاری دارن برای ویدیو شدن سخت هستن چه برسه با این سوژه ضعیف و دست اندرکاران کم تجربه برای تولید
حامد | March 23, 2009 8:22 PM


من توهينی نکردم شايد سو تفاهم شده . اقای دوستار ميدونم اينجا وبلاگم نيست من تو وبلاگ خودمم با داريوشي بد حرف نزدم و با کسايي که به داريوش توهين کردن پريدم. من ميگم منتظر اثر از داريوش نباشيم که انتقاد کنيم چرا از خوبی های ویديو حرفی نميزنيد؟ انتقاد درست اما نه انتقادی که به داريوش بگيم مثلا ارکوپولی رو تو کليپ نشون داده که اين حرفا رو به کوروش بزرگ بزنه. ميتونه اين بيت: يادشون رفته که اون شاه که به صد مهره نميباخت تاج رو از سرش تو ميدون لشکر پياده انداخت. منظور داريوش خامنه ای و عمامه داران باشه که ميگه اون شاه با اون عظمتش منظورم محمد رضا پهلويه مردم تاج رو از سرشون انداختن شماها که ديگه چيزی نيستين. ممکنه منظور داريوش اين باشه. قربون داريوش که براش جون ميدم.
amir ebrahimi | March 23, 2009 4:16 PM
2009 12:18 AM

آقایون شما مثل اینکه انتظار معجزه از کارگردان دارین ! یه چرخی توی گوگل و یوتیوب زدم و سابقه کاری کارگردان و استودیوی ایشون رو نگاه کردم ، در کل دو سه تا ویدیو بیشتر کار نکردن یکی دو تا واسه معین و یکی هم واسه افشین . اگه مال معین رو دیده باشین که قبل از داریوش درست کردن ، می بینین چقدر افکت های تصویری بد و خنده داری داره که تازه شطرنج در مقابل اون خیلی خوب در اومده . من بعید می دونم داریوش ویدیوی معین رو دیده بوده باشه و بازم شطرنج رو به همون استدیو سپرده باشه چون از اون ویدیو توانایی محدود اونا معلمومه. مگر اینکه داریوش دلیل دیگه ای داشته...
ایمان از استرالیا | March 24, 2009 12:08 AM


چند ماه پیش که توی سایت شما خوندم داریوش به دوبی رفته که ویدیوی شطرنج رو فیلمبرداری کنه ، فکر کردم حتما خیلی پر خرجه و تکنولوژی بالا برای تولیدش لازمه که توی لس آنجلس شدنی نیست ولی با دیدن ویدیو و این که از نظر تکنیکی خیلی ضعیف بود واقعا برام جای سوال داره که چرا داریوش تا دوبی سفر کرد که این ویدیو رو تهیه کنه ؟ این ویدیو اشکال زیاد داره و با ابتدایی ترین تکنیک ساخته شده و افکت هایی که استفاده شده با برنامه های ساده کامپیوتر خانگی انجام شدنیه . در کل آهنگهایی که شعر استعاری دارن برای ویدیو شدن سخت هستن چه برسه با این سوژه ضعیف و دست اندرکاران کم تجربه برای تولید
حامد | March 23, 2009 8:22 PM


من توهينی نکردم شايد سو تفاهم شده . اقای دوستار ميدونم اينجا وبلاگم نيست من تو وبلاگ خودمم با داريوشي بد حرف نزدم و با کسايي که به داريوش توهين کردن پريدم. من ميگم منتظر اثر از داريوش نباشيم که انتقاد کنيم چرا از خوبی های ویديو حرفی نميزنيد؟ انتقاد درست اما نه انتقادی که به داريوش بگيم مثلا ارکوپولی رو تو کليپ نشون داده که اين حرفا رو به کوروش بزرگ بزنه.

آقا منم تنها انتقاد نكردم. داريوش نه تنها نظر من رو در سايتش قرار داده بلكه خانمي به اسم هانيه هم از كليپ انتقاد كرده و انتقاد اون رو هم در قسمت نظرات قرار داده پس می بينيم كه داريوش خود سانسوری نميكنه و اينها شايعه اي بيش نبوده.
حسين | March 23, 2009 3:01 PM


با عرض معذرت از امیر ابراهیمی عزیز توی سایت تابناک (که تقریبا یه سایت دولتی محسوب میشه) بسیار محدود نظرات رو ثبت میکنند ولی من یه راهی رو یاد گرفتم که مسئول سایتی به این سفت وسختی تقریبا تمام نظراتم رو ثبت میکنه! میدونی تنها کاری که من میکنم تو نظرم میگم میدونم که شما ثبت نمیکنید یا میگم صد بار نظر دادم ثبت نکردید دقیقا یه کاری مشابه آقا حسین. من کاری ندارم به ثبت کردن ییمان از استرالیا | March 24, 2009 12:08 AM

چند ماه پیش که توی سایت شما خوندم داریوش به دوبی رفته که ویدیوی شطرنج رو فیلمبرداری کنه ، فکر کردم حتما خیلی پر خرجه و تکنولوژی بالا برای تولیدش لازمه که توی لس آنجلس شدنی نیست ولی با دیدن ویدیو و این که از نظر تکنیکی خیلی ضعیف بود واقعا برام جای سوال داره که چرا داریوش تا دوبی سفر کرد که این ویدیو رو تهیه کنه ؟ این ویدیو اشکال زیاد داره و با ابتدایی ترین تکنیک ساخته شده و افکت هایی که استفاده شده با برنامه های ساده کامپیوتر خانگی انجام شدنیه . در کل آهنگهایی که شعر استعاری دارن برای ویدیو شدن سخت هستن چه برسه با این سوژه ضعیف و دست اندرکاران کم تجربه برای تولید
حامد | March 23, 2009 8:22 PM


من توهينی نکردم شايد سو تفاهم شده . اقای دوستار ميدونم اينجا وبلاگم نيست من تو وبلاگ خودمم با داريوشي بد حرف نزدم و با کسايي که به داريوش توهين کردن پريدم. من ميگم منتظر اثر از داريوش نباشيم که انتقاد کنيم چرا از خوبی های ویديو حرفی نميزنيد؟ انتقاد درست اما نه انتقادی که به داريوش بگيم مثلا ارکوپولی رو تو کليپ نشون داده که اين حرفا رو به کوروش بزرگ بزنه. نکردن نظرات، مهم اینه که داریوش بخوندشون ولی اگر دیدی توی یه سایت درصد نظرات مثبت خیلی بالاست و از منفی خبری نیست بدون که مسئول اون سایت داره سلیقه ای نظرات منفی رو حذف میکنه ( فوقش چند تارو میذاره باشه که فضا یکنواخت نباشه) با یک یا دو مثال چیزی ثابت نمیشه.
مسعود | March 23, 2009 1:24 PM


سال نو مبارک! به به توی صفحه اولتون عجب طرح قشنگی از داريوش و هفت سينی که توی ايرانه گذاشتين خيلی عالی بود با اجازه اونو کپي کردم که واسه دوستام ايميل کنم مرسی.
Neda | March 23, 2009 1:17 PM


با سلامی دوباره... اول من هم میگم که این که میگن داریوش پیام های انتقادی رو حذف میکنه اصلا درست نیست... این رو قبلا به بردیا هم که این حرف رو میزد ثابت کردم... البته از خجالت چند وقتی پیداش نیست!!! دوم این که تو رو خدا اگه مدیران سایت بتونن با داریوش ارتباط برقرار کنن خیلی ممنون میشم... و مسئله کوروش بزرگ رو روشن کنن که چه منظوری داشتن.. نکنه داریوش منظورش این بوده که.... من که گیج شدم... یا حق
mohsen hoseini | March 23, 2009 1:14 PM


حاج آقايون اينم بيايد نظر حسين که از داريوش انتقاد کرده و ثبت شده . ديگه نياز نيست دروغ بگيد برای خراب کردن حضرت. اعصاب آدم رو خورد ميکنيد. قربون داريوش که براش جون ميدم: سلام به داريوش عزيز، با تشكر از شما به خاطر آلبوم زيبا و فوق العادتون. اما از شما انتقادهايی هم داشتم البته دوستان به بنده گفتن كه داريوش انتقادها را در سايتش نمی گذاره و نظرهای نقادانه رو حذف ميكنه كه من با اطمينان كامل به اين دوستان گفتم كه در اشتباهن و اين كار از داريوش بعيده اما: در مورد موزيك ويديوهای اين آلبوم زيبا و با معنی يعنی معجزه خاموش بايد خدمتت عرض كنم كه ويديوی شطرنج آنچنان خوب و دلنشين نبود در نورپردازی كاملا ضعيف عمل شده بود در ضمن همه ما پيام اين ترانه يعنی شطرنج رو نوعی پيام ملی می دونستيم كه در اين شكل شما اين ترانه رو به صورت جهانی بيان كردی و در كل ويديوی جالبی از آب در نيامد و مطابق انتظار نبود اما: ويديوی راهی واقعا استثنایی و زيبا بود. آواز پری ها معجزه ای زيبا بود و به نظر من بهترين موزيك ويديو اين چند ساله بود، معجزه خاموش هم موزيك ويديويی معمولی بود اما شطرنج كاری ضعيف بود. با تشكر از زحماتتون دوستدار و عاشق شما، حسين
amir ebrahimi | March 23, 2009 8:59 AM



مسعود | March 23, 2009 1:24 PM


سال نو مبارک! به به توی صفحه اولتون عجب طرح قشنگی از داريوش و هفت سينی که توی ايرانه گذاشتين خيلی عالی بود با اجازه اونو کپي کردم که واسه دوستام ايميل کنم مرسی.
Neda | March 23, 2009 1:17 PM


با سلامی دوباره... اول من هم میگم که این که میگن داریوش پیام های انتقادی رو حذف میکنه اصلا درست نیست... این رو قبلا به بردیا هم که این حرف رو میزد ثابت کردم... البته از خجالت چند وقتی پیداش نیست!!! دوم این که تو رو خدا اگه مدیران سایت بتونن با داریوش ارتباط برقرار کنن خیلی ممنون میشم... و مسئله کوروش بزرگ رو روشن کنن که چه منظوری داشتن.. نکنه داریوش منظورش این بوده که.... من که گیج شدم... یا حق
mohsen hoseini | March 23, 2009 1:14 PM


style=" line-height: 150%; font-weight: normal; ">"یک دوستار گرامی"، به گمان ما آن قسمت از نوشته آقای ابراهیمی یک اشتباه تایپی بوده که از آن برداشت نامناسب میشد که اکنون تصحیح شده است

دوستداران داریوش | March 23, 2009 8:58 AM


"قصدشون انتقاد نيستا فقط دنبال انتقاد هستن که يکی رو بکنن" امیر ابراهیمی اینجا وبلاگت نیست هرجوری دوست داری صحبت میکنی تا حالا انتقاد داشتیم ولی فحاشی و اهانت نداشتیم اگر بزاری.
یک دوستدار | March 23, 2009 8:57 AM


درود بر دوستان! من متاسفانه تاکنون موفق به دیدن این کلیپ نشده‌ام (به سبب سرعت پایین نت در ایران) و از نوشته‌های دوستان از کم ‌و کاست این ویدئو آگاه شده‌ام. من خوش‌بختانه این شانس را داشته‌ام که با داریوش عزیز در تماس باشم. آقای امیر ابراهیمی نگاه مرا به آلبوم معجزه‌ی خاموش در بلاگ‌اش گذاشته و شاید نداند این‌ها نوشته‌ی من است. از او سپاس‌گزارم. اما در بخشی از ویدئو آن‌جور که دوستی به اسم حسین نوشته‌اند در هنگام دکلمه به تخت‌جمشید اشاره می‌شود که تاویل دارد. یکی همان‌ست که حسین بدان اشاره داشت. دیگری این‌ست که تخت‌جمشید نماد حکومت دوهزار و پانصد ساله‌ی شاهنشاهی بر این مُلک است. وقتی نماد تخت‌جمشید است نمی‌شود که بیت رهبری را نشان داد!!! حال نباید فراموش کرد که حکومت شاهنشاهی یعنی دیکتاتوری!! خواه داریوش بزرگ باشد خواه محمدرضاشاه پهلوی! شاه یعنی یک نفر و حکومت یک نفر بر مردم خواه عمامه به سر باشد، خواه تاج به سر دیکتاتوری‌ست جانم!! داریوش در مصاحبه‌ای که با تلویزیون صدای امریکا داشت به صراحت در جواب جوانی که می‌گفت شما از گذشته پشیمان نیستید، گفت در گذشته هم اوین بدتر از الان بود و اصولن برای داریوش دیکتاتوری اصلن معنا ندارد و او آن‌طور که نشان داده است با حکومت دمکراتیک یا جمهوری موافق‌تر است! داریوش عزیز در پیامی که برای من نوشته بودند در خصوص نگاه‌ام به آلبوم‌شان چنین بود: «نقد کردن در فرهنگ ما بسیار کم رایج است و من ممنونم از دیدگاه صادقانه‌ات و ازآن آموختم . تلاش من هم این است تا بتوانم با این حرفه که عاشقانه به آن دلبسته هستم آگاهانه و صادقانه برخورد کنم.* پس داریوش تنها شعار نمی‌دهد و به صراحت در این پیام‌اش نشان داده که من هم در نگاه‌ام به آلبوم‌اش بَه‌بَه و چَه‌چَه نکرده‌ام و ایراداتی که وارد بوده را نوشته‌ام. هر چند حجم ایرادات بسیار اندک بود در برابر حُسن‌های فراوان آلبوم. اگر چنین نبود که نمی‌نوشت از دیدگاه صادقانه‌ات آموختم. پس این پاسخ دوستانی‌ست که او را نقدپذیر نمی‌دانند. آقای ابراهیمی ککه اکنون تصحیح شده است
دوستداران داریوش | March 23, 2009 8:58 AM


"قصدشون انتقاد نيستا فقط دنبال انتقاد هستن که يکی رو بکنن" امیر ابراهیمی اینجا وبلاگت نیست هرجوری دوست داری صحبت میکنی تا حالا انتقاد داشتیم ولی فحاشی و اهانت نداشتیم اگر بزاری.
یک دوستدار | March 23, 2009 8:57 AM


ه با ایشان در تماس هستند نظر مرا تایید خواهند کرد. کما این‌که در کامنت‌شان نوشته‌اند. شاد زی

محمود بی‌تا | March 23, 2009 5:50 AM


تاج وتخت شاه ديروز در قلعشون نميشه (اشاره ميكنه كه كه كاخ های اينا دروازه تخت جمشيدم نميشه) - دوست عزیز شاید من ترجمه شعرم ضعیف بوده باشه ولی فکر کنم شما برعکس ترجمه کردید چون شعر مقایسه دیروزه با امروز ولی شما امروز رو با دیروز مقایسه کردید
فرزاد | March 23, 2009 5:40 AM


مسلما اگر بخواهیم به صورت علمی و بدون تعصب به تاریخ باستان کشورمان نگاه کنیم خالی از ایراد نبوده است همین داریوش بزرگ با اینکه کارهای بزرگی انجام داده اما خیلی مرموز قدرت رو به دست گرفت. اگر در کلیپ فقط به نمادهای ایران پرداخته میشد مسئله ای نبود ولی اینطور نیست و من سوالم رو دوباره تکرار می کنم: //توقع داشتید سرزمین 23 ساتراپی ایران 2500 سال پیش (با وسعتی 3 برابر ایران فعلی) مانند دهکده آتن با دموکراسی اداره میشده است// داریوش عزیز بسیار بزرگ تر از اونی هستند که من بخواهم به ایشان انتقاد کنم به خصوص با فعالیت های اجتماعی شان که امید رو به دلها آوردند. گله ای نیست، من این حرفها رو به در و دیوار میگم تا شاید آرامتر بشم. به امید خدا تا چند سال دیگر کارهایی در ثنای اسکندر کبیر(!) و ژولیوس سزار و حتی این جدیدترها مثل لوتر کینگ و واشنگتن ارائه میکنند بالاخره چقدر باید از ایران بگند با مایی که به فکر کشورمون نیستیم و تنها دختر و فیلم سوپر رو چیزهای بد میدونیم! اگر می خواهید بگویید تاریخ را باید به تاریخ سپرد و امروز را نگاه کرد (که در این شکی نیست) پس چرا باید با تحقیر تاریخ و هویت مان این تلنگر زده شود واقعا چرا؟
فرزاد | March 23, 2009 5:36 AM


آقا کی گفته داریوش نظرات انتقادی رو از سایتش حذف میکنه من نظرمو درباره شطرنج به صورت انتقادی گفتم و ایشونم نظرمو در سایت قرار داده برید ببنید.
حسین | March 23, 2009 5:25 AM


ويديوش قشنگ بود ولی می تونست خیلی بهتر باشه
Shahin | March 22, 2009 11:08 PM


با سلام خدمت دوستان. به نظر من هم این ویدیو ضعیف بود. مثلا اون صحنه ای که میلاد با اون یارو دور گوی هستن اینجور کارا همین الانشم یه جورایی مصنوعی و غیر طبیعی>محمود بی‌تا | March 23, 2009 5:50 AM

تاج وتخت شاه ديروز در قلعشون نميشه (اشاره ميكنه كه كه كاخ های اينا دروازه تخت جمشيدم نميشه) - دوست عزیز شاید من ترجمه شعرم ضعیف بوده باشه ولی فکر کنم شما برعکس ترجمه کردید چون شعر مقایسه دیروزه با امروز ولی شما امروز رو با دیروز مقایسه کردید
فرزاد | March 23, 2009 5:40 AM


مسلما اگر بخواهیم به صورت علمی و بدون تعصب به تاریخ باستان کشورمان نگاه کنیم خالی از ایراد نبوده است همین داریوش بزرگ با اینکه کارهای بزرگی انجام داده اما خیلی مرموز قدرت رو به دست گرفت. اگر در کلیپ فقط به نمادهای ایران پرداخته میشد مسئله ای نبود ولی اینطور نیست و من سوالم رو دوباره تکرار می کنم: //توقع داشتید سرزمین 23 ساتراپی ایران 2500 سال پیش (با وسعتی 3 برابر ایران فعلی) مانند دهکده آتن با دموکراسی اداره میشده است// داریوش عزیز بسیار بزرگ تر از اونی هستند که من بخواهم به ایشان انتقاد کنم به خصوص با فعالیت های اجتماعی شان که امید رو به دلها آوردند. گله ای نیست، من این حرفها رو به در و دیوار میگم تا شاید آرامتر بشم. به امید خدا تا چند سال دیگر کارهایی در ثنای اسکندر کبیر(!) و ژولیوس سزار و حتی این جدیدترها مثل لوتر کینگ و واشنگتن ارائه میکنند بالاخره چقدر باید از ایران بگند با مایی که به فکر کشورمون نیستیم و تنها دختر و فیلم سوپر رو چیزهای بد میدونیم! اگر می خواهید بگویید تاریخ را باید به تاریخ سپرد و امروز را نگاه کرد (که در این شکی نیست) پس چرا باید با تحقیر تاریخ و هویت مان این تلنگر زده شود واقعا چرا؟
فرزاد | March 23, 2009 5:36 AM


آقا کی گفته داریوش نظرات انتقادی رو از سایتش حذف میکنه من نظرمو درباره شطرنج به صورت انتقادی گفتم و ایشونم نظرمو در سایت قرار داده برید ببنید.
حسین | March 23, 2009 5:25 AM


ويديوش قشنگ بود ولی می تونست خیلی بهتر باشه
Shahin | March 22, 2009 11:08 PM


حالا شما فرض کنید ۱۰ سال دیگه این کیلیپ رو نشون بدن مطمئننا کسی پسند نمی کنه. و نکته دیگه داریوشی که همیشه در کنسرت ها لباس اصیل ایرانی تن می کرد اینبار در کنار ستون های تخت جمشید کت و شلوار به تن کرده که تو پشت صحنه هم به شوخی میگه کت و شلوار تن من نکردید که کردید. بهترین ویدیوهای تاریخ برای کنسرت های قدیم داریوشه. شعر و آهنگ عالی. مردم صدای داریوش. قیافه زیبا با پشت موی داریوشی. یادش بخیر. البته دوستان این نظر منه، من یک عمری توی دروازه غار و مولوی و... پوسترهای داریوش و بهروز وثوقی میفروختم و خیلی هم افتخار میکردم
هادی نقشی | March 22, 2009 10:54 PM


طرح نوروزی مبارک باشه! خیلی قشنگه و برای سلیقه خوبتون تبریک میگم. الان شطرنج رو روی سایتتون دیدم و منم باید بگم غیر از خود داریوش زیاد نچسبید
رویا | March 22, 2009 10:38 PM


جه خبره شلوغش کردين . حالا گويی داريوش در مورد کوروش داريوش همچين قضاوتی کرد که نکرده و اين خيالات بعضی هاست که فکر ميکنن ۱۰۰٪ فکرشون با داريوش درسته حالا بگيم اصلا درست در مورد کوروش داريوش بزرگ اين نظر و داشت ۱ سوال آيا غير از اين بوده؟ خوب حقيقتيه که بوده و تاج که تا اخر عمرشون دنبالشون نميکشن هر لحظه ممکنه تاج و از سرشون يکي برداره . بابا فوش که نداده بعدشم اگه اين نظر فکره داريوش نباشه بايد جوابگو باشيم که اين همه اهانت کرديم . کی ازاده خواه تر از داريوش؟ ما خودمون داريم همين انسان ازاده و بزرگ رو دستی دستی خراب ميکنيم . اين اخلاق بد ايرانی ها بوده که هر کس بهترين باشه دنبال انتقاد ميکردن قصدشون انتقاد نيستا فقط دنبال انتقاد يکی رو بکنن . من عاشق کليپ شدم و خوشم اومده نميدونمم ضعف کار کجا بوده و کليپ بايد چجوری باشه ؟ نه دختر اورده نه صحنه فيلم سوپره نه چيزه ديگه خيلی هم فکری و ربط به شعر داره به قول داريوش من البوم و اهنگی که براش ۴ سال زحمت کشيدم رو نميدم دسته کارگردان کار نا بلدی که با کليپ بعدش زحمت ۴ ساله من رو در عرض ۵ ساعت از بين ببره . در ضمن شما علم غيب داريد که ميگيد داريوش تاييد نکرده نظرات رو؟ شايد نظر شما توهينی داشته به هر حال منم علم غيب ندارم ولی من تو همين نظرات ده ها انتقاد بد ديدم که مردم دادن و داريوش تاييد کرده بفرمايد نظرات رو تک به تک نه تنها در اين پست داريوش بلکه پستهای قبلی بخونيد و ببينيد. من خوبی های داريوش رو ديدم و ميشناسم اين مرد بزرگ رو که ميگن ادمی نيست که از انتقاد ناراحت بشه . اين همه تهمت بهش زدن چيزی نگفت سره مواد مخدر و انقلاب ايران و و و... به خاطر ۲ تا انتقاد ناراحت بشه ؟خواننده ای که ۴۲ ساله ميخونه از انتقاد ناراحت نميشه. قربون می کرد اینبار در کنار ستون های تخت جمشید کت و شلوار به تن کرده که تو پشت صحنه هم به شوخی میگه کت و شلوار تن من نکردید که کردید. بهترین ویدیوهای تاریخ برای کنسرت های قدیم داریوشه. شعر و آهنگ عالی. مردم صدای داریوش. قیافه زیبا با پشت موی داریوشی. یادش بخیر. البته دوستان این نظر منه، من یک عمری توی دروازه غار و مولوی و... پوسترهای داریوش و بهروز وثوقی میفروختم و خیلی هم افتخار میکردم
هادی نقشی | March 22, 2009 10:54 PM


طرح نوروزی مبارک باشه! خیلی قشنگه و برای سلیقه خوبتون تبریک میگم. الان شطرنج رو روی سایتتون دیدم و منم باید بگم غیر از خود داریوش زیاد نچسبید
رویا | March 22, 2009 10:38 PM


داريوش که براش جون ميدم.
amir ebrahimi | March 22, 2009 4:37 PM


منم موافقم كه كليپ ضعيف بود. ولی به نظرم توی يه جای كار كه همتون گفتيد خطا رفته داريوش به نظر من درست رفته شما نگاه كنيد: تاج وتخت شاه ديروز در قلعشون نميشه (اشاره ميكنه كه كه كاخ های اينا دروازه تخت جمشيدم نميشه) به خیالشون كه اين تاج سرشونه تا هميشه (كنايه ميزنه) يادشون رفته كه اون شاه كه به صد مهره نمياخت (اشاره به حكومت عظيم ايران در زمان هخامنشي و قدرتش) تاج و از سرش تو ميدون لشكر پياده انداخت شكست داريوش سوم در جنگ با لشكر اسكندر و از بين رفتن تاج و تخت و زوال هخامنشيان) پس می بينيم كه داريوش اينجا از نشون دادنش منظور داشته
حسين | March 22, 2009 4:15 PM


من هم با نسخه با کیفیتی که از ویدیو دیدم با دوستان هم عقیده شدم با Adobe Premiere کار می کردند خیلی بهتر می شد!! از دقیقه 1:30 مونتاژ لحظه به لحظه بدتر می شد. خط روشن دور لباس داریوش یا هاله نور متغیر چهره داریوش اینا دیگه خیلی ابتدایه و من با نسخه ی بی کیفیتی که دیدم فکر نمیکردم یعنی اصلا باور نمیکردم یه کار "رسمی" چنین ضعف هایی داشته باشه. امان از این اینترنت بیت به بیت که برای فرار از اتلاف وقت ما مجبوریم نسخه های کم حجم رو دانلود کنیم. من حرفم رو تصحیح میکنم از 10 من نمره 8 رو میدم به بازی داریوش نه کارگردان. درسته کلیپ ساختن یا نساختن داریوش برای من ملاک نیست و جزئیاتشو بیانگر نظرات داریوش در مورد اثر نمیدونم (همانطور که گفتم عدم استفاده از افراد و استفاده از نماد باستانی کشوری که با آن به ما فخر تمدن میفروشند)، ولی با عرض معذرت از تمام دوستان، کاری با چنین کیفیت "ادیت" ضعیفی رو دیگه توهین به شعور خودم محسوب میکنم و به عنوان یک دوستدار به داریوش میگم اگر پولی برای این کلیپ پرداخت کردند سرشان کلاه بزرگی رفته است و توانستند با یک پرده سبز رنگ از ایشان کلاهبرداری کنند.
مسعود | March 22, 2009 3:43 PM


سلام به طرفدارهای خوب داریوش و مدیران زحمت کش بهترین سایت داریوش . من خواهش می کنم اگر کسی اطلاعات تماس داریوش عزیز رو داره لطفا بهش بگین که اینجا رو بخونه یا حداقل اینا رو براش بفرستین تا نظر و انتقاد طرفداراش رو بدونه که کارهای بعدی رو بهتر انجام بده . چون توی وبلاگ خود داریوش عزیز که خیلی ها جوگیر میشن و واسه خودشیرینی فقط تعریف می نویسن و بعضی ها هم که انتقاد میکنن متاسفانه منتشر نiv> منم موافقم كه كليپ ضعيف بود. ولی به نظرم توی يه جای كار كه همتون گفتيد خطا رفته داريوش به نظر من درست رفته شما نگاه كنيد: تاج وتخت شاه ديروز در قلعشون نميشه (اشاره ميكنه كه كه كاخ های اينا دروازه تخت جمشيدم نميشه) به خیالشون كه اين تاج سرشونه تا هميشه (كنايه ميزنه) يادشون رفته كه اون شاه كه به صد مهره نمياخت (اشاره به حكومت عظيم ايران در زمان هخامنشي و قدرتش) تاج و از سرش تو ميدون لشكر پياده انداخت شكست داريوش سوم در جنگ با لشكر اسكندر و از بين رفتن تاج و تخت و زوال هخامنشيان) پس می بينيم كه داريوش اينجا از نشون دادنش منظور داشته
حسين | March 22, 2009 4:15 PM


من هم با نسخه با کیفیتی که از ویدیو دیدم با دوستان هم عقیده شدم با Adobe Premiere کار می کردند خیلی بهتر می شد!! از دقیقه 1:30 مونتاژ لحظه به لحظه بدتر می شد. خط روشن دور لباس داریوش یا هاله نور متغیر چهره داریوش اینا دیگه خیلی ابتدایه و من با نسخه ی بی کیفیتی که دیدم فکر نمیکردم یعنی اصلا باور نمیکردم یه کار "رسمی" چنین ضعف هایی داشته باشه. امان از این اینترنت بیت به بیت که برای فرار از اتلاف وقت ما مجبوریم نسخه های کم حجم رو دانلود کنیم. من حرفم رو تصحیح میکنم از 10 من نمره 8 رو میدم به بازی داریوش نه کارگردان. درسته کلیپ ساختن یا نساختن داریوش برای من ملاک نیست و جزئیاتشو بیانگر نظرات داریوش در مورد اثر نمیدونم (همانطور که گفتم عدم استفاده از افراد و استفاده از نماد باستانی کشوری که با آن به ما فخر تمدن میفروشند)، ولی با عرض معذرت از تمام دوستان، کاری با چنین کیفیت "ادیت" ضعیفی رو دیگه توهین به شعور خودم محسوب میکنم و به عنوان یک دوستدار به داریوش میگم اگر پولی برای این کلیپ پرداخت کردند سرشان کلاه بزرگی رفته است و توانستند با یک پرده سبز رنگ از ایشان کلاهبرداری کنند.
مسعود | March 22, 2009 3:43 PM


یشه . یکی از دوستای داریوشی می خواست به من ثابت کنه و جلوی خود من توی کافی نت توی وبلاگ داریوش نوشت این ویدیو خوب نبود و در حد انتظار نبود که پیام هم اومد که بعد از بازبینی منتشر میشه ولی بعد از سه روز کلی پیام تعریف اومد ولی هیچ انتقادی از جمله حرف دوستم منتشر نشد . مگه میشه از بین این همه نظر توی وبلاگ داریوش حتی یک نفر و هیچکس انتقاد نکنه از ویدیوی ضعیف؟ داریوش اینجوری توی حباب میمونه که فکر میکنه همه فقط تعریف و تمجید میکنن. اگه بتونین این نظرات رو براش بفرستین به نظرم خوب میشه . البته امیدوارم داریوش مثل ابی نباشه که ظرفیت انتقاد نداشت . سایت طرفدارهای ابی "خاکستری" به ابی انتقاد کرده بود که چرا اخیرا کارهای سطح پایین خونده و حرکت های هنری نامناسب انجام میده و بعد از اون ابی به سایت "خاکستری" نامه داده که عکس و تصویرش رو بردارن و اونا هم سایت رو به کل تعطیل کردن. داریوش همیشه نشون داده که ظرفیت انتقاد داره و انتقاد پذیره ولی به شرطی که دور و بری هاش بزارن که این حرفا به گوش خود داریوش برسه

فراز | March 22, 2009 1:29 PM


با سلام... من اگه بخوام به این کلیپ از بیست نمره یک نمره بدم بیشتر از 3 نمیدم!!! واقعا ضعیف بود... خیلی ضعیف بود... اون سه نمره هم به خاطر خود داریوش و میلاد بود وگرنه... بزرگترین عیب کلیپ بخش دکلمه بود که وقتی از شاه صحبت میکنه (یادشون رفته که اون شاه...) تخت جمشید رو نشون میده!! یعنی چی؟! کیفیت هم که اصلا نداشت... کیفیت این کلیپ رو با کلیپ آواز پری ها مقایسه کنید!!! دوستان همیشگی این سایت و همچنین مدیران سایت میدونن که من همیشه چه جوری از داریوش حمایت کردم و جلوی منتقدان ایستادم ولی این کلیپ جای دفاع نداره... من در تعجبم چرا داریوش دقیق نظارت نکرده... حیف این شعر زیبا که این کلیپش بشه!! خیلی اعصابم خورده... چه کلیپی میشد ساخت ولی حیف که... یا حق
mohsen hoseini | March 22, 2009 12:42 PM


درود... بازیگری استاد واقعا زیبا بود و لذت بخش ولی باز هم از نظر کارگردانی مشکل بسیاری داشت که اصلا فیلم خوب تدوین نشده بود درحالی که سال ۲۰۰۹ هستیم. فیلم کمی بی کیفیت بود ولی احساس میکنم این کلیپ مانند معجزه خاموش نسخه آزمایشی بود وگرنه خیلی بی معنی بود در ضمن میلاد هم خیلی زیبا کار کرده و جای تقدیره ولی هر کاری کنیم موسیقی و صدای استاد بهتر از کلیپ بود. کاشکی طراحان کمی بشیتر تصویر سازی میکردند به خدا این کلیپ رو در ایران در عرض ۲ روز میسازند البته ببخشید کمی تند رفتم چون رشته تحصیلی من کارگردانیه به همین دلیل گفتم احتمال داره این کلیپ نسخه آزمایشی باشه. یا حق
فراز | March 22, 2009 1:29 PM


با سلام... من اگه بخوام به این کلیپ از بیست نمره یک نمره بدم بیشتر از 3 نمیدم!!! واقعا ضعیف بود... خیلی ضعیف بود... اون سه نمره هم به خاطر خود داریوش و میلاد بود وگرنه... بزرگترین عیب کلیپ بخش دکلمه بود که وقتی از شاه صحبت میکنه (یادشون رفته که اون شاه...) تخت جمشید رو نشون میده!! یعنی چی؟! کیفیت هم که اصلا نداشت... کیفیت این کلیپ رو با کلیپ آواز پری ها مقایسه کنید!!! دوستان همیشگی این سایت و همچنین مدیران سایت میدونن که من همیشه چه جوری از داریوش حمایت کردم و جلوی منتقدان ایستادم ولی این کلیپ جای دفاع نداره... من در تعجبم چرا داریوش دقیق نظارت نکرده... حیف این شعر زیبا که این کلیپش بشه!! خیلی اعصابم خورده... چه کلیپی میشد ساخت ولی حیف که... یا حق
mohsen hoseini | March 22, 2009 12:42 PM


e="1" color="red" face="Tahoma" style=" font-weight: bold; ">
علیرضا | March 22, 2009 9:16 AM


سلام. منم نظر دارم در مورده کليپ. اما انتقاده. فکر نکنيد داريوشی نيستم به جان عزيز ترين هام همين الان ارباب اراده کنند به خدا رگمو ميزنم. اما يه سری از آهنگ ها رو نبايد کليپ کرد که سلطان داريوش از اين آهنگا خيلی خيلی داره مثل راه من يا بالای نی يا خيلی های ديگه. شطرنجم از اوناس اما اونطور که من می خواستم نبود وقتی شروع شد دل تو دلم نبود. البته من دارم خيلی گستاخی ميکنم چون ۱ بار بيشتر نديدم اما همه می دونن که منظور داريوش چيه. گشته مرده ی اين رد گم کردناشم. اما نور پردازی يه جوری بود موهاش سياه صورت سفيد همون طور که اون دوستمون گفتن.عاشق طرفدارای داريوشم که خدايی منطقی صحبت می کنن.
hatef | March 22, 2009 9:01 AM


ظاهرا دوستان توقع داشتند مهره های شطرنج تبدیل به رهبران کنونی ایران شوند، فقط سوال اینجاست که این رهبران کنونی رو چه جوری باید به استودیو میاوردند که ازشون تصویر مناسب بگیرند! ولی از شوخی بگذریم همانطور که چند تن از دوستان اشاره کردند در این کلیپ یک ایراد وحشتناک وجود داره از وسط های کلیپ داریوش جلوی یه معبد یونانی ایستاده و اگه توجه کنید سربازای سیاه هم روبه روی اون هستند ولی بعد که به دکلمه می رسه و داره با طعنه از شاه میگه تصویر میره تو تخت جمشید و جوری میکس شده که انگار داریوش داره به کوروش و داریوش بزرگ طعنه می زنه تا آنجایی که من می دونم داریوش نسبت به جزییات خیلی حساسه و هر چقدر تلاش کردم نتونستم به خودم بقبولونم که این یک ایراد اتفاقی بوده ... فقط می تونم بگم متاسفم تو دنیا اینهمه تبلیغ می شه که فرهنگ ایرانی که ازش دم می زنید در برابر تمدن یونان هیچ بوده و شما ایرانیها غاصب و وحشی بودید (نمونه اش فیلم 300) حالا تو کلیپ خواننده ی وطنی مثل داریوش که اینهمه از هویت ایرانی حرف زده آیا این باید تائید بشه! آقای داریوش اقبالی در داخل گذشته ی ما را می کوبند، در دنیا ما را به خاطر ایرانی بودن می کوبند اما شما که از کهن دیارا گفتید از بچه های ایران گفتید از سرزمین خورشید گفتید دیگر چرا؟ شاید توقع داشتید سرزمین 23 ساتراپی ایران 2500 سال پیش مانند دهکده آتن با دموکراسی اداره میشده است! آقای داریوش اقبالی شما که عمری مایه آرامش من بودید امروز در دل من غمی بزرگ کاشتید ممنون.
فرزاد | March 22, 2009 7:20 AM


چرا بعضيها به شعر شطرنج دقت نميکنند خود شعر داره ميگه از پس پرده نگاه کن....ما نبايد توقع داشته باشيم که در اين ويديو سقوط شاه و يا حکومت خمينی به تصوير کشي؆م نظر دارم در مورده کليپ. اما انتقاده. فکر نکنيد داريوشی نيستم به جان عزيز ترين هام همين الان ارباب اراده کنند به خدا رگمو ميزنم. اما يه سری از آهنگ ها رو نبايد کليپ کرد که سلطان داريوش از اين آهنگا خيلی خيلی داره مثل راه من يا بالای نی يا خيلی های ديگه. شطرنجم از اوناس اما اونطور که من می خواستم نبود وقتی شروع شد دل تو دلم نبود. البته من دارم خيلی گستاخی ميکنم چون ۱ بار بيشتر نديدم اما همه می دونن که منظور داريوش چيه. گشته مرده ی اين رد گم کردناشم. اما نور پردازی يه جوری بود موهاش سياه صورت سفيد همون طور که اون دوستمون گفتن.عاشق طرفدارای داريوشم که خدايی منطقی صحبت می کنن.
hatef | March 22, 2009 9:01 AM


ظاهرا دوستان توقع داشتند مهره های شطرنج تبدیل به رهبران کنونی ایران شوند، فقط سوال اینجاست که این رهبران کنونی رو چه جوری باید به استودیو میاوردند که ازشون تصویر مناسب بگیرند! ولی از شوخی بگذریم همانطور که چند تن از دوستان اشاره کردند در این کلیپ یک ایراد وحشتناک وجود داره از وسط های کلیپ داریوش جلوی یه معبد یونانی ایستاده و اگه توجه کنید سربازای سیاه هم روبه روی اون هستند ولی بعد که به دکلمه می رسه و داره با طعنه از شاه میگه تصویر میره تو تخت جمشید و جوری میکس شده که انگار داریوش داره به کوروش و داریوش بزرگ طعنه می زنه تا آنجایی که من می دونم داریوش نسبت به جزییات خیلی حساسه و هر چقدر تلاش کردم نتونستم به خودم بقبولونم که این یک ایراد اتفاقی بوده ... فقط می تونم بگم متاسفم تو دنیا اینهمه تبلیغ می شه که فرهنگ ایرانی که ازش دم می زنید در برابر تمدن یونان هیچ بوده و شما ایرانیها غاصب و وحشی بودید (نمونه اش فیلم 300) حالا تو کلیپ خواننده ی وطنی مثل داریوش که اینهمه از هویت ایرانی حرف زده آیا این باید تائید بشه! آقای داریوش اقبالی در داخل گذشته ی ما را می کوبند، در دنیا ما را به خاطر ایرانی بودن می کوبند اما شما که از کهن دیارا گفتید از بچه های ایران گفتید از سرزمین خورشید گفتید دیگر چرا؟ شاید توقع داشتید سرزمین 23 ساتراپی ایران 2500 سال پیش مانند دهکده آتن با دموکراسی اداره میشده است! آقای داریوش اقبالی شما که عمری مایه آرامش من بودید امروز در دل من غمی بزرگ کاشتید ممنون.
فرزاد | March 22, 2009 7:20 AM


ه بشه چون اونجوری جنبه شخصی به خودش ميگيره پس بهتره که از پس پرده به اين قضيه نگاه کنيم.
Hamoon | March 22, 2009 4:25 AM


سلام راستش من تو وبلاگ داريوش عزيز اين لينكو گذاشتم اما منتشر نشد. حتما دوست نداره كه مشهورتر بشه. http://www.episodemagazine.com/N38/leila-dariush.htm
عادل | March 22, 2009 2:41 AM


در ضمن در مورد کیفیت مونتاژ کلیپ از آنجاییکه فایل دانلود شده 5 مگابایت بود و در نتیجه جزییات واضح نبود نظر خاصی ندارم
مسعود | March 21, 2009 10:59 AM


من متاسفانه داریوش رو به عنوان یه "آرتیست" با بقیه مقایسه نمی کنم و رفتار و کلامش برای من مهم است (هر چند کمتر هنرمندی رو می شناسم که ظاهرشو طرفداراش انتخاب کنند) من داریوش رو با داریوش مقایسه می کنم داریوش در گذشته هیچ علاقه ای به موزیک ویدیو نداشته و می تونید کلیپاشو ببینید تقریبا همه ضعیفند (به جز چند استثنا مثل کهن دیارا) و خودش هم همیشه گفته همین که صدا برسه کافیه. موزیک ویدیو دوباره میسازمت وطن رو دیدید یه سری تصاویر ضبط شده در کنار تصاویر داریوش یا گریه (رازقی پرپر شد) که جوونش بیشتر به بچه های رزمی کار میخورد تا دانشجو! ولی ظاهرا داریوش در سال های اخیر دیدگاهش در مورد کلیپ ساختن تغییر کرده و وقت بیشتری براشون میذاره (از چکاوک به بعد) و این امر از هر 4 کلیپی که برای آلبوم جدیدش ساخته مشخص است (به خصوص راهی که منو متعجب کرد و فوق العاده بود) من کلیپ شطرنج رو در مقابل دیگر کلیپهای سیاسی داریوش بسیار خوب میبینم. امکانات استودیوهای به اصطلاح لس آنجلسی خیلی کمتر از اونیه که فکر می کنید و خیلی از کارگردان هاش (نه همشون) از روشهای کلیشه ای برای جذاب کردن کلیپها استفاده می کنند که در مورد فضای کارهای داریوش جوابگو نیست. باید به همان صدا اکتفا کرد توقع ویدیوی تصویری فوق العاده از داریوش نداشته ام و ندارم و نخواهم داشت.
مسعود | March 21, 2009 10:39 AM


وبسایت بسیار زیبایی دارید. چند ساعتی در آن گشت و گذار کردم و مطالب را خواندم و نظرات دوستان و جای خوشحالی زیادی داره که شما و بازدیدکنندگان گرفتار تعریف و تمجید های معمول و کور نشدید و درست و منطقی بحث و گفتگو و تعریف و انتقاد میکنید. واقعا باعث افتخاره. مرسیHamoon | March 22, 2009 4:25 AM

سلام راستش من تو وبلاگ داريوش عزيز اين لينكو گذاشتم اما منتشر نشد. حتما دوست نداره كه مشهورتر بشه. http://www.episodemagazine.com/N38/leila-dariush.htm
عادل | March 22, 2009 2:41 AM


در ضمن در مورد کیفیت مونتاژ کلیپ از آنجاییکه فایل دانلود شده 5 مگابایت بود و در نتیجه جزییات واضح نبود نظر خاصی ندارم
مسعود | March 21, 2009 10:59 AM


من متاسفانه داریوش رو به عنوان یه "آرتیست" با بقیه مقایسه نمی کنم و رفتار و کلامش برای من مهم است (هر چند کمتر هنرمندی رو می شناسم که ظاهرشو طرفداراش انتخاب کنند) من داریوش رو با داریوش مقایسه می کنم داریوش در گذشته هیچ علاقه ای به موزیک ویدیو نداشته و می تونید کلیپاشو ببینید تقریبا همه ضعیفند (به جز چند استثنا مثل کهن دیارا) و خودش هم همیشه گفته همین که صدا برسه کافیه. موزیک ویدیو دوباره میسازمت وطن رو دیدید یه سری تصاویر ضبط شده در کنار تصاویر داریوش یا گریه (رازقی پرپر شد) که جوونش بیشتر به بچه های رزمی کار میخورد تا دانشجو! ولی ظاهرا داریوش در سال های اخیر دیدگاهش در مورد کلیپ ساختن تغییر کرده و وقت بیشتری براشون میذاره (از چکاوک به بعد) و این امر از هر 4 کلیپی که برای آلبوم جدیدش ساخته مشخص است (به خصوص راهی که منو متعجب کرد و فوق العاده بود) من کلیپ شطرنج رو در مقابل دیگر کلیپهای سیاسی داریوش بسیار خوب میبینم. امکانات استودیوهای به اصطلاح لس آنجلسی خیلی کمتر از اونیه که فکر می کنید و خیلی از کارگردان هاش (نه همشون) از روشهای کلیشه ای برای جذاب کردن کلیپها استفاده می کنند که در مورد فضای کارهای داریوش جوابگو نیست. باید به همان صدا اکتفا کرد توقع ویدیوی تصویری فوق العاده از داریوش نداشته ام و ندارم و نخواهم داشت.
مسعود | March 21, 2009 10:39 AM


"1" color="red" face="Tahoma" style=" font-weight: bold; ">
محمدرضا عاقلی | March 21, 2009 9:35 AM

آقای مسعود ، بخشی از شخصیت هنری یک آرتیست را شکل ظاهری او تشکیل میده و این مساله در همه زمینه های هنری صادقه و ایرانی و غیر ایرانی هم نداره . حال در مورد شخص داریوش: از نظر شخصی و در سطح شخصی و خصوصی او کاملا حق داره اونطور که خودش می پسنده لباس بپوشه و یا مو و ریشش رو درست کنه ولی با توجه به اینکه او یک آرتیسته و در مقابل چشم مردم قرار داره ، خواه ناخواه مردم برداشت های متفاوتی از آن خواهند داشت و شکل ظاهری او نظرات مختلفی رو به همراه میاره که می تونه مثبت و یا منفی باشه . من شخصا با رنگ مو مشکلی ندارم اگر حالت طبیعی داشته باشه ولی مساله ای که من گفتم بیشتر در رابطه با تکنیک و رنگ ویدیو بود و نه خود داریوش . تصاویر داریوش کانتراست بسیار زیاد دارند - که البته متاسفانه یکنواخت هم نیستند و رنگ ها گاهی تغییر می کنند . این کانتراست بالا باعث شده که جزییات رنگی صورت و ریش و مو از بین برود ؛ و صورت و ریش به سمت سفیدی و مو به سمت سیاهی بره که در نتیجه می بینیم که حالتی کاملا غیر طبیعی به چهره داریوش داده . با دیدن چند باره این ویدیو هم از نظر سوژه و مخصوصا تکنیک ایرادات بیشتری دیدم که در ویدیوهای دیگه داریوش وجود نداره و متاسفانه بعضی از آنها خیلی پیش پا افتاده هستن.
کیوان حسینی | March 21, 2009 9:22 AM


سلام، امرور بالاخره توانستم ویدیوی شطرنج رو ببینم. اگر بخواهیم به این موزیک ویدیو یه نمره بین صفر و 10 بدیم من به این ویدیو 8 (بسیار خوب) میدم و به نظر من اگر در این ویدیو از سیاهی لشکر بیشتری استفاده می شد بسیار زیباتر بود البته باید توجه داشت که که در این حالت نیاز به استودیو بزرگتر و پول بیشتر بود و داریوش امکانات هالیوود را ندارد! و مورد دیگر این که من با صحنه ایستادن داریوش در برابر ساختمانی با معماری یونانی (فکر کنم آکروپولیس بود مطمئن نیستم) ارتباط برقرار نکردم همین. با عرض معذرت من نمیدونم چرا جدیدا دوستان به شکلهای مختلف اینقدر به رنگ موهای داریوش گیر میدهند این کاملا یک مسئله شخصی است و دیگر اینکه اگر داریوش می خواست با کسایی کار کنه که به جایگاهش بخورن نباید با بابک سعیدی و روزبه بمانی و این روزبه زاده مرموز کار می کرد در حالی که بابک سعیدی در این آلبوم واقعا کارای فرید بزرگ و چشم آذر رو تحت شعاع قرار داده.
مسعود | March 21, 2009 8:42 AM


با سلام. در تایید گفته های دوستان، من نیز با این ویدئو حسابی مشکل دارم. به نظر من کاقای مسعود ، بخشی از شخصیت هنری یک آرتیست را شکل ظاهری او تشکیل میده و این مساله در همه زمینه های هنری صادقه و ایرانی و غیر ایرانی هم نداره . حال در مورد شخص داریوش: از نظر شخصی و در سطح شخصی و خصوصی او کاملا حق داره اونطور که خودش می پسنده لباس بپوشه و یا مو و ریشش رو درست کنه ولی با توجه به اینکه او یک آرتیسته و در مقابل چشم مردم قرار داره ، خواه ناخواه مردم برداشت های متفاوتی از آن خواهند داشت و شکل ظاهری او نظرات مختلفی رو به همراه میاره که می تونه مثبت و یا منفی باشه . من شخصا با رنگ مو مشکلی ندارم اگر حالت طبیعی داشته باشه ولی مساله ای که من گفتم بیشتر در رابطه با تکنیک و رنگ ویدیو بود و نه خود داریوش . تصاویر داریوش کانتراست بسیار زیاد دارند - که البته متاسفانه یکنواخت هم نیستند و رنگ ها گاهی تغییر می کنند . این کانتراست بالا باعث شده که جزییات رنگی صورت و ریش و مو از بین برود ؛ و صورت و ریش به سمت سفیدی و مو به سمت سیاهی بره که در نتیجه می بینیم که حالتی کاملا غیر طبیعی به چهره داریوش داده . با دیدن چند باره این ویدیو هم از نظر سوژه و مخصوصا تکنیک ایرادات بیشتری دیدم که در ویدیوهای دیگه داریوش وجود نداره و متاسفانه بعضی از آنها خیلی پیش پا افتاده هستن.
کیوان حسینی | March 21, 2009 9:22 AM


سلام، امرور بالاخره توانستم ویدیوی شطرنج رو ببینم. اگر بخواهیم به این موزیک ویدیو یه نمره بین صفر و 10 بدیم من به این ویدیو 8 (بسیار خوب) میدم و به نظر من اگر در این ویدیو از سیاهی لشکر بیشتری استفاده می شد بسیار زیباتر بود البته باید توجه داشت که که در این حالت نیاز به استودیو بزرگتر و پول بیشتر بود و داریوش امکانات هالیوود را ندارد! و مورد دیگر این که من با صحنه ایستادن داریوش در برابر ساختمانی با معماری یونانی (فکر کنم آکروپولیس بود مطمئن نیستم) ارتباط برقرار نکردم همین. با عرض معذرت من نمیدونم چرا جدیدا دوستان به شکلهای مختلف اینقدر به رنگ موهای داریوش گیر میدهند این کاملا یک مسئله شخصی است و دیگر اینکه اگر داریوش می خواست با کسایی کار کنه که به جایگاهش بخورن نباید با بابک سعیدی و روزبه بمانی و این روزبه زاده مرموز کار می کرد در حالی که بابک سعیدی در این آلبوم واقعا کارای فرید بزرگ و چشم آذر رو تحت شعاع قرار داده.
مسعود | March 21, 2009 8:42 AM


گردان اصلا منظور ترانه را دریافت نکرده. وقتی ترانه سرا روزبه بمانی در این ترانه می گوید: (یادشون رفته که اون شاه که به صد مهره نمی باخت، تاجو از سرش تو میدون لشکر پیاده انداخت) اشاره مستقیم به رویداد سال 1357 و سقوط شاه (محمد رضا پهلوی) و اخطار دادن به حکومت فعلی و این که هیچ حکومتی در تاریخ پایدار نبوده و زورگویان تاریخ روزی توسط مردم عامه از بین خواهند رفت، دارد. اما در کجای این ویدئو حداقل تصویری از سقوط شاه را می بینید؟ اتفاقا به نظر من این ترانه، تنها حرفی که نمی زند درباره تخت جمشید و.... است.
یکی از ترانه سرایان معروف | March 21, 2009 7:54 AM


منم از ویدیو راضی نبودم. کیفیت تصاویری آرشیوی خوب نبود و بعضیا عکس بود و بعضیا فیلم و کیفیت تصویر خود داریوش هم که یک جوری بود و طبیعی نبود. خیلی از صحنه ها هم معلوم بود که روی هم میکس شده. و البته اونطور که داریوش از تخت و تاج میگه و مردم که انقلاب کردن میگه و در تخت جمشید راه میره، انگار داره در مورد داریوش کبیر و کورش این حرفها رو میزنه. همونطور که یکی از دوستان گفتن با اینکه شعر شطرنج مستقیما در مورد ایران با استعاره حرف میزنه ولی هیچ چیزی از اون وقایع نمی بینیم و در عوض از مذهب که بیشتر مناسب ویدیوی تقویم هست (صلیب و مسلمانان و یهودی ها) و یا بمب اتم و فیلم پدرخوانده هست که ربطی به اصل شعر نداره و اونو از حالت واقعی درآورده. اگه هم می خواستیم دید جهانی بهش بدیم بازم فکر می کنم دیکتاتور توی جهان کم نباشه که نشون بدیم مثل خمینی و خامنه ای و صدام و قذافی و پینوشه و... و...
فرهاد | March 21, 2009 4:13 AM


ويديو شطرنج خوب بود. بايد به مفهوم ترانه و ديدگاه خواننده دقت کرد تا ويديوی شطرنج قابل درک بشه. من که خيلی لذت بردم.
Hamoon | March 21, 2009 4:07 AM


منم با آقا کيوان موافقم . البته من تخصصی نمیدونم دقیقا مشکلش چیه ولی در کل ويديوی شطرنج داريوش اصلا انتظارات من رو برآورده نکرد و جالب نبود . کاش اينجوری ويديوش نميکرد . من همين نظرمو توي وبلاگ خود داريوش هم نوشتم ولی نميدونم چرا منتشر نکرد؟؟؟
بی نام | March 20, 2009 8:18 PM


ویدیوی شطرنج با اون که توی ذهنم ساخته بودم اصلا برابری نمیکنه . رنگ و ساختار توی سه تا ویدیوهای دیگه آلبوم معجزه خوب بودن و٧جو از سرش تو میدون لشکر پیاده انداخت) اشاره مستقیم به رویداد سال 1357 و سقوط شاه (محمد رضا پهلوی) و اخطار دادن به حکومت فعلی و این که هیچ حکومتی در تاریخ پایدار نبوده و زورگویان تاریخ روزی توسط مردم عامه از بین خواهند رفت، دارد. اما در کجای این ویدئو حداقل تصویری از سقوط شاه را می بینید؟ اتفاقا به نظر من این ترانه، تنها حرفی که نمی زند درباره تخت جمشید و.... است.
یکی از ترانه سرایان معروف | March 21, 2009 7:54 AM


منم از ویدیو راضی نبودم. کیفیت تصاویری آرشیوی خوب نبود و بعضیا عکس بود و بعضیا فیلم و کیفیت تصویر خود داریوش هم که یک جوری بود و طبیعی نبود. خیلی از صحنه ها هم معلوم بود که روی هم میکس شده. و البته اونطور که داریوش از تخت و تاج میگه و مردم که انقلاب کردن میگه و در تخت جمشید راه میره، انگار داره در مورد داریوش کبیر و کورش این حرفها رو میزنه. همونطور که یکی از دوستان گفتن با اینکه شعر شطرنج مستقیما در مورد ایران با استعاره حرف میزنه ولی هیچ چیزی از اون وقایع نمی بینیم و در عوض از مذهب که بیشتر مناسب ویدیوی تقویم هست (صلیب و مسلمانان و یهودی ها) و یا بمب اتم و فیلم پدرخوانده هست که ربطی به اصل شعر نداره و اونو از حالت واقعی درآورده. اگه هم می خواستیم دید جهانی بهش بدیم بازم فکر می کنم دیکتاتور توی جهان کم نباشه که نشون بدیم مثل خمینی و خامنه ای و صدام و قذافی و پینوشه و... و...
فرهاد | March 21, 2009 4:13 AM


ويديو شطرنج خوب بود. بايد به مفهوم ترانه و ديدگاه خواننده دقت کرد تا ويديوی شطرنج قابل درک بشه. من که خيلی لذت بردم.
Hamoon | March 21, 2009 4:07 AM


منم با آقا کيوان موافقم . البته من تخصصی نمیدونم دقیقا مشکلش چیه ولی در کل ويديوی شطرنج داريوش اصلا انتظارات من رو برآورده نکرد و جالب نبود . کاش اينجوری ويديوش نميکرد . من همين نظرمو توي وبلاگ خود داريوش هم نوشتم ولی نميدونم چرا منتشر نکرد؟؟؟
بی نام | March 20, 2009 8:18 PM


ی شطرنج بعد از این همه ماه هم از نظر ساختار ، سناریو ، و تکنیک و هم از نظر فیلمبرداری و رنگ ها که غیر طبیعی و غیرموزون به نظر میرسه ، حتی صورت خود داریوش هم به خاطر نور بد و تنظیم رنگ بد خیلی نامناسبه و موهاش کاملا سیاه هست و صورت و ریش کاملا سفید با کانتراست بالا . شعر این آهنگ با توصیف تاریخ معاصر ما پیوند مستقیم داره ولی هیچ اثری از تاریخ ما در ویدیو دیده نمیشه و اتفاقا خونه های شطرنج آخر ویدیو را هم بیشتر اشخاص مثبت تاریخ پر کرده اند (مصدق، گاندی، ماندلا، مادر ترزا، مارتین لوتر کینگ) ولی شاه و خمینی و خامنه ای ما ما کجا هستن؟ این شعر بیشتر از طرف مقابل میگه و نه از مثبت ها... عکس های کلیشه ای مثل اینشتن و بمب اتم و مخصوصا پدرخوانده! کاملا به ویدیو ضربه زدن و اون رو شعاری کردن و از بس قبلا استفاده شدن دیگه نخ نما هستن. کاش داریوش ویدیویی برای این آهنگ زیبا نمی ساخت که خراب بشه و یا اقلا با کسایی کار می کرد که تجربه و سابقه اونا با جایگاه داریوش بخوره چون این ویدیو از همه نظر "بدساخت" بود...
کیوان حسینی | March 20, 2009 2:10 AM


با سلام و تبریک عید نوروز خدمت تمام داریوش دوستان .اقا من یک شعر دیدم نمی دونم از کیه؟ ولی تو رو خدا این شعرو به داریوش برسونید که حداقل دکلمه اش بکنه. با توجه به ان خون اریایی داریوش وطن پرست ایرانی مطمئنم که برای این دو بیتی یه کاری میکنه.... کوروش تو بیا که با تو امید آید، شب نیز صدای پای خورشید آید، تاریخ اگر دوباره تکرار شود، کعبه به طواف تخت جمشید آید.
هادی نقشی | March 19, 2009 10:57 PM


مناجات رو گوش كردم خيلی خيلی عرفانی بود واقعا زيباست. كنسرتم كه متاسفانه لغو شد هی روزگار....
حسين | March 19, 2009 6:15 PM


یک کلیپ زیبا که در اون از یکی از آهنگ های داریوش برای موسیقی متن استفاده شده (بخش ابتداییش) کار خیلی زیبایی از کار دراومده گفتم لینکشو بگذارم شما دوستان خوب هم ببینی http://www.youtube.com/watch?v=y4NBI50LXU8
فرزاد | March 19, 2009 4:27 PM


نام:

ایمیل:

صفحه شخصی:

نظر:


کیوان حسینی | March 20, 2009 2:10 AM


با سلام و تبریک عید نوروز خدمت تمام داریوش دوستان .اقا من یک شعر دیدم نمی دونم از کیه؟ ولی تو رو خدا این شعرو به داریوش برسونید که حداقل دکلمه اش بکنه. با توجه به ان خون اریایی داریوش وطن پرست ایرانی مطمئنم که برای این دو بیتی یه کاری میکنه.... کوروش تو بیا که با تو امید آید، شب نیز صدای پای خورشید آید، تاریخ اگر دوباره تکرار شود، کعبه به طواف تخت جمشید آید.
هادی نقشی | March 19, 2009 10:57 PM


مناجات رو گوش كردم خيلی خيلی عرفانی بود واقعا زيباست. كنسرتم كه متاسفانه لغو شد هی روزگار....
حسين | March 19, 2009 6:15 PM


یک کلیپ زیبا که در اون از یکی از آهنگ های داریوش برای موسیقی متن استفاده شده (بخش ابتداییش) کار خیلی زیبایی از کار دراومده گفتم لینکشو بگذارم شما دوستان خوب هم ببینی http://www.youtube.com/watch?v=y4NBI50LXU8
فرزاد | March 19, 2009 4:27 PM


نام:

ایمیل:

صفحه شخصی: "font-size: 9pt">فارسی
English

پر کرده اند (مصدق، گاندی، ماندلا، مادر ترزا، مارتین لوتر کینگ) ولی شاه و خمینی و خامنه ای ما ما کجا هستن؟ این شعر بیشتر از طرف مقابل میگه و نه از مثبت ها... عکس های کلیشه ای مثل اینشتن و بمب اتم و مخصوصا پدرخوانده! کاملا به ویدیو ضربه زدن و اون رو شعاری کردن و از بس قبلا استفاده شدن دیگه نخ نما هستن. کاش داریوش ویدیویی برای این آهنگ زیبا نمی ساخت که خراب بشه و یا اقلا با کسایی کار می کرد که تجربه و سابقه اونا با جایگاه داریوش بخوره چون این ویدیو از همه نظر "بدساخت" بود...
کیوان حسینی | March 20, 2009 2:10 AM


با سلام و تبریک عید نوروز خدمت تمام داریوش دوستان .اقا من یک شعر دیدم نمی دونم از کیه؟ ولی تو رو خدا این شعرو به داریوش برسونید که حداقل دکلمه اش بکنه. با توجه به ان خون اریایی داریوش وطن پرست ایرانی مطمئنم که برای این دو بیتی یه کاری میکنه.... کوروش تو بیا که با تو امید آید، شب نیز صدای پای خورشید آید، تاریخ اگر دوباره تکرار شود، کعبه به طواف تخت جمشید آید.
هادی نقشی | March 19, 2009 10:57 PM


یک کلیپ زیبا که در اون از یکی از آهنگ های داریوش برای موسیقی متن استفاده شده (بخش ابتداییش) کار خیلی زیبایی از کار دراومده گفتم لینکشو بگذارم شما دوستان خوب هم ببینی http://www.youtube.com/watch?v=y4NBI50LXU8
فرزاد | March 19, 2009 4:27 PM


نام:

ایمیل:

صفحه شخصی: